Friday, July 13, 2012

tahniah Hafawati :)

as-salam..

siapa hafawati tu??adik bongsu saya..
 ini maksu afa dengan oon.. masa hari jadi atirah yang lepas


 ini raya haji tahun lepas..2011..
dari kiri: hasmah, kak nani(kak ipar), afa, kak jat, mak dan saya

 
 maksu afa yang suka nk bersolek..suka nk rembat baju akak-akak dia..suka nak cilok mekap akak-akak dia..huhu





ni masa wedding saya..banyak giler dalam pic wedding saya die suka nak dekat ngn my hubby..haha..timbul konstreversi betul..kot ye pun abg ipar ko kacak, tak yah la sampai byk benor gambar..hahha.kebetulan sebenarnya..hihi


beginning afa adalah slow compare to akak abg dia..anak bongsu kan//takde patner nak bersaing so jadi lemau sikit..ayah ngn mak push afa sungguh2..if tak push memang macam tu la dia..

bila di sekolah menengah, dia sorang2 je belajar kt rumah..abang akak sume da kuar belajar kt tempat lain..mak ngn ayah je la pantau.tak kurang jugak K.jat..dia kan cikgu..sume dia tau perihal exam ni..so memang teruk gak kena brainwash budak sorang ni..kjat siap belikan afa Skor A..itu pun buat tidak buat tidak je..berbuih mulut nasihat budak sorang ni..sibuk bercintan!

masa SPM, kami expect if takde gagal pun da cukup baik..bekerja keras la Afa sebab ayah janji nk kasi skooter if dapat 7A..ayah berani janji sebab nak tengok dia bersungguh-sungguh even mana la ayah nk belikan dia moto!mau kena berbakul2 hentaman la..orang lain tak dpt pun..wakaka

alhamdulillah SPM dia dapat 5A.seperti entry ni..

lepas SPM afa sibuk nak masuk Diploma..saya la insan paling tegar suruh dia masuk Matrikulasi.waktu tu dia dapat Matrikulasi Kedah,dekat Changlun  kos perakaunan..dengan UITM Merbok, kedah untuk diploma bisnes ape ntah..saya cakap masuk matrik je..jimat masa..ayah memang setuju dengan saya

end up dia masuk Matrikulasi..first sem kami ingat dia akan teruskan momentum kerajinan dia..sebab ayah ada offer DSLR if dapat pointer 3.77 keatas.. sebab time tu dia sibuk nk DSLR kononnya sangat cinta dengan dunia Fotografi...dia mencuba sehabis baik tapi tidak cukup baik untuk dapat result yang bagus..
sedangkan ayah da beli pun DSLR tu.tapi ayah guna jugak..kira hak family la..tp saya nk pinjam tak boley :(. sebabnya saya kt KL..takot dorang nk guna..tensen!

second sem di Matrikulasi dia bkerja sangat keras untuk naikkan pointer..alhamdulillah result makin bagus dan melepasi tahap selamat..(mean above 3 latp tak leh beat saya dan hasmah la)**** saya jauh lebih bijak di Matrikulasi dulu {sila baca dengan nada riak}hahhahahhaha***

lepas habis matrik, afa tak buat ape pun..stay ngn mak dan ayah di kampung..tambah lemak dan jerawat je kt umah tu..ok la..ada la peneman mak ayah kan..ooo, silap, dia amek lesen keta..untung anak bongsu kan..mak ayah sponsor je..akak abg dia dulu susah payah amek lesen guna wet sendiri...huhu

sekarang keputusan UPU da kuar..dia dapat apa yang dia mintak..bertambah lagi guru dalam rumah saya..
selain abang pendi dan kjat, kak ah, afa bakal menjadi penjawat kerajaan..bakal pendidik..semoga semuanya diberkati..

selamat belajar menjadi seorang pendidik yang berwibawa afa!

korang belum cek ke????cek je kt UPU..saya tolong kasi link ya:)selamat maju jaya

UPU

 p/s: korang ada kereta Perodua??ada service percuma tau..tapi kena tengok video ni dlu..hanya dengan FB dan twitter je anda boleh dapat service percuma..berbaloi tau!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;