Monday, December 23, 2013

UPT negatif

assalam

yang pernah baca entry entry lepas tentang usaha untuk conceive second baby..alhamdulilah sudah tiba rezeki kami..saya baru 5 weeks plus,.entering 6 weeks..masih sangat baru lagi.. masih dalam peringkat awal.

tapi pregnant kali kedua ni bercinta sikit.penuh harapan dan angan angan palsu..penuh dengan dramatik..sebabnya??sebab saya ternanti nanti akan kehamilan kedua.maka sangat la ambil berat tentang simptom2.hahha.kelakar kan...macam tak pernah mengandung kan..tp benar, feeling like to have first child tau

first day last period 13 November 2013.. 
oleh kerana kitaran haid 30 hari, dijangka bakal period semula 13 Disember 2013. seminggu sebelum tu da rasa lain macam..rasa sikit2 je..kadang kadang rasa breast sakit sikit..kadang rasa sakit pinggang sikit. mula mula rasa cam konfiden insyaallah Lekat..tapi control je,.tak nak cek awal2.

dulu masa mula mula pregnant kan atirah, 3 hari before due, cek upt da positif samar samar...so kali ni nak buat benda yang sama..tapi cek 2 hari sebelum..memandangkan stok UPT yg adik kasi masih banyak so takde hal la nak cek berkali kali kan..

2 hari before due
awal pagi bangun nk test upt..iye la kan..as inform, HCG paling tinggi  di awal pagi selepas bangun tidor..berdebar debar tunggu.. lepas 5 minit tengok..
hasilnya NEGATIF.. ok takpe.. tunggu sejam..hahah..HASILNYA TETAP NEGATIF..

sebenarnya kuciwa..tanda tanda kecil yang dialami maybe sebab nk period..so hampa..

hari sepatutnya period.
tunggu je period datang.. tak de muncul.awal pagi nya cek lagi.. tunggu 5 minit masih NEGATIF..
huhu..da kecewa sebenarnya.saya tak menaruh harapan lagi..tunggu next year je lah usaha lagi..

1 hari lepas due
awal pagi tetap cek!haha..dah kata banyak stok upt kan..hehe..
masih NEGATIF.
so stop membazir!!!!

3 hari lepas due
sembang suami isteri..saya tanya kan suami, agak agaknya betul kot saya pregnant.suami cakap betul kot!.. tak period pun lagi..masih menaruh harapan 
even negatif. bukan tak pernah lewat sebelum ni.pernah aje..tapi selagi tak period selagi tu berharap

6 hari lepas due.
saya buat lagi UPT.. hasilnya still NEGATIF.. banyak saya google.ada yang cerita UPT tak serasi..maybe expired.


7 hari lepas due
Kebetulan saya puasa ganti setiap kamis.so bertekad beli UPT baru.even kt rumah still ada stok. lepas je bukak puasa terus cek..
aik..ada samar samar..wah wah..seronok sangat..tapi samar sangat2..time ni hubby takde.die outstation..so malam tu die call saya cakap macam iye je pregnant.. die kata bagus la kalau mcm tu.hehe

8 hari lepas due
saya cuba lagi sekali UPT yg lama.. masih NEGATIF..So malas nk cek..biarkan dulu

10 hari lepas due
memang period tak muncul muncul
beli lagi UPT masa kuar breakfast pagi ahad yg  lepas..
balik je breakfast dan beli barang2 dapur, tengahari tu saya cek lagi..beli yg style Celup punya..
alhamdulillah double line samar2 muncul.masih tak terlalu terang..samar samar..
tapi hubby cakap  " eh. terang da ni..betul la tu"..hehehe




alhamdulillah...rezeki penghujung 2013.

atirah bakal jadi along..

lepas tu hubby cakap patut la 3-4 hari ni die rasa pening je..nak tido je kerjanya..maybe symptom tu lari kt suami..sebab saya takde rasa apa2.hehe


selingan...


5 comments:

mrs gold said...

tahniah darling...:)

myaini said...

tahniah...atirah dah nak jadi kakak....take care!!

Kemn Azmaili said...

tahniah dear..happy for u...

izyan asimat said...

tahniah pzah.. heheh

izyan asimat said...

congrats dear pzah.. =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;