Friday, January 27, 2012

family vacation : cameron highland # part4- the end

as-salam..

sudah tiba ke akhir entry mengenai cameron highland..kesinambungan dari entri family vacation: cameron highland #part1,#part 2 dan #part:3.

day 2: (20/01/2012)
strawbery corner

ini adalah deretan kedai yang menjual cenderahati untuk pelancong..segala macam ada dalam kedai ni..strawberi corner ni terletak berhadapan dengan Kok LIm strawberi farm..kami tak masuk pun kok lim strawberi farm tu :P
pintu gerbang yang cantik

papa da atirah bersama giant stawberi

deretan kedai yang jual macam2 cenderahati

my small and happy family

Rose Valley

selesai makan dan kutip strawberi kami terus pergi ke Rose Valley..dekat Rose valley ni banyak jugak deretan kedai..nak ke rose valley mudah aje..sebab tepi jalan..kena bayar rm4/person untuk masuk..secara jujur nya takde apa pun sangat yang best kt dalam ni..bunga ros biasa-biasa aje..sebab saya harapkan bunga rose yang besar2 tu...warna warni aje bila masuk..

tapi hakikatnya, bunga ros yang ada seperti2 kat belakang rumah kita2 aje..huhu...bunga yang dijual secara komersialnya takde dlam rose valley tu..penanaman rose secara komersial tidak dibuka untuk lawatan umum..lagipun kebun bunga rose tu berada di kawasan yang sukar dilalui oleh kereta sedan biasa..Rose yang dijual secara komersial tu lg banyak sensitifnya..so mmg takkan dibuka utk lawatan umum..

rose valley

banyak tanglung sebab Chinese New Year

see..banyak merah2 kan

pandangan dari anak ke papa

merah merah menawan kalbu..sangat attractive

mama dan atirah
papa sibuk nak betul kan atirah

buaian untuk rilex2

family potrait :)

atirah nampak bam bam benar dalam pic ni

atirah comel papa hensem..boleh cmtu ??

burung2 tengah berkicau time ni

papa malu..hehe

mama dan atirah...kasih syg mama kepada atirah sampai syurga

kuda pakai bow??

saya gayat nak panjat ats ni..huhu

self pic taken..hahaha

merangkak saya naik atas ni..huhu..gayat amat


ungu ..cantik

juling mata mama tengok /cium rose


Kea Farm

kami sempat masuk kejap ke Kea farm..macam biasa aje..hehe..
banyak tempat2 lain d Cameron Highland ni untuk di lawati..tapi kami tak singgah masuk semua pun,sebab rasa biasa2 aje..kalau setakat butterfly farm tu, baik saya g kt KL je..lg besar dan unik2..bee farm plak tak nk masuk..time tunnel jugak tak masuk..sebab tak rasa menarik pun kt situ..

yang paling best adalah market la..kami pergi kamis jumaat..tp market start jumaat petang..lagi pulak hujan.huhu..petang tu kami shopping dekat area Kea Valley aje..seronok sangat rasanya walaupun hujan renyai2..(berpayung la kan)..bunga2 sangat murah...20 tangkai ros = rm10 je..itu lom tawar menawar lagi..best nye la hai..

saya beli rm10 je rose basah..dapat la 24 kuntum..ada merah, pink, putih dan peach..dan saya beli bunga kering jugak..bunga yang telah diawet..katanya tahan 2 tahun..janji jangan kena air..bunga kering saya beli rm20 je..nak beli banyak2 pun nk buat ape la sangat kan..:)

kat market la paling murah segala benda pun..fridge magnet, keychain, sayur mayur,, teh, jeruk2 strawberi..name it!..yang penting tawar menawar la..baru dapat yang bagus :)..

percutian ke Cameron Highland sangat la best..bertambah best bila satu sen pon duit tak keluar dari poket..dengan senang hatinya si suami belanja..hip hip hooray..hahaha..


p/s: Agro mardi dan  boh tea-sg palas  antara tempat yang menarik yang tak sempat kami pergi..huhu..2 hari tak cukup untuk explore semua tempat :(


(jauh atau dekat anda bercuti, murah atau mahal percutian anda,Mind is always the king..set mind supaya seronok..maka it turn AWESOME..kalau set negatif aje, memang takde apa la kita dapat :( )

1 comment:

Lina Rahim said...

Antara Rose Valley dengan Cactus Valley, Cactus Valley lebih best, lebih besar, lebih tinggi (7 tingkat tak silap), lebih bervariasi pokok bunganya. harga pun sama RM4.

Next time boleh pergi MARDI tu, dulu cantik, sekarang tak tahulah. Kalau nak minum teh ala-ala kat Bharat Tea Plantation tu, Fiszah naik atas lagi ke Kg Raja at Tringkap ada lagi satu tea shop yang best dan lebih sejuk..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;