Ijab dan Kabul...semoga kekal ke Jannah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kesayangan..Anak sulung kami : Nur Adriana Atirah Binti Syahnon

Lilypie Fourth Birthday tickers

Permata Hati kesayangan.. puteri ke dua, Nur Eryna Elisa Binti Syahnon

Lilypie First Birthday tickers

Followers

Tuesday, January 3, 2012

atirah dan makanan pejal : bubur nasi+ epal+kentang+ikan bilis

as-salam..

rasanya macam dah lama tak update pasal makanan pejal atirah..tak banyak kreaviti yang dapat dicipta untuk atirah..,mama masih masak dan bekal kan atirah makanan yang asih standard seperti biasa..

sabtu lepas mama masakkan bubur nasi+kentang+epal+ikan bilis untuk atirah..sedap jugak rasanya.. rasa manis dan sedikit masam dari epal, rasa masin dari ikan bilis dan kentang memekatkan lagi bubur..

kali ni mama masak lama atas api yang perlahan..sebabnya mama malas nk kiisar kentang dan epal..so biar lama sikit, then mama lecek2 kan aje untuk atirah semasa nk kasi makan

cara-cara penyediaan bubur nasi+kentang+epal+ikan bilis
  • masak bubur nasi seperti biasa( beras yang hancur+air) sampai agak pekat
  • potong nipis epal dan kentang(yang sudah dibuang kulit ye)
  • masukkan epal dan kentang dalam bubur yang tengah masak tu
  • 
  • masukkan pati ikan bilis(sila rujuk penyediaan stok ikan bilis ye..jgn kasi stok ikan bilis yg dibeli dari kedai tu)
  • 
bubur nasi+epal+kentang+ikan bilis
air suam
atirah dah macam pemberita dalam tv tu kn?
smile:)..sedap bubur saya petang ni :)

da kenyang la mama..mengantuk pulak ni...
jom tido mama! 

2 comments:

♥ Elin ♥ said...

semakin bulat lah budak kecikkk nih'''''''!!

fiszah_pjo said...

elin: hehe....makin bulat kan :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;