Thursday, December 6, 2012

percutian indah ke Langkawi 3H2M_Day 2 part 2: makam mahsuri

as-salam..
{schedule entry}

sebelum tu, buat yang belum membaca travelog hari pertama dan hari kedua, boleh refer link ni ya
percutian indah ke Langkawi 3H2M_Day 1: Cable Car percutian indah ke Langkawi 3H2M_Day 2 part 2: island Hopping ( Pulau Beras Basah, Eagle feeding dan Tasik Dayang Bunting)

Khamis 29/11/2012

(HARI Kedua)part 2:

MAKAM MAHSURI

selepas berehat, (ada sedikit drama tengahari tersebut.biarlah kami simpan sahaja.hanya mereka dan kami sahaja yang tahu)..selepas drama tersebut, mood nk teruskan aktiviti holiday agak terbantut. sepatutnya kami nk pergi UnderwaterWorld. tapi terpaksa cancel..

nak pujuk hati, kami ke Makam Mahsuri..masuk ke Makam Mahsuri RM5 per person. atirah tak melawat pun Makam Mahsuri sebab tidor. masa saya pergi tahun 2009, tempat tersebut lebih menarik. sekarang 2012 saya pergi banyak renovation sedang berlaku. so tak banyak sangat tempat menarik untuk dilihat. kawasan binatang  ala mini zoo jugak sudah tiada. dalam renovation.

apa pun mari lihat gambar :)

penutup untuk hari kedua, kami teruskan perjalanan ke Pekan Kuah. melakukan aktiviti membeli belah. tak shopping sangat pun,sikit sikit je,.beli coklat, pan ajaib dan cenderahati.saya beli set sudu juge:)..Corelle ke  Vision ke tak beli pun.haha. umah sempit, taktau nak simpan mana. dari berselerak je, baik jangan beli..haha(cakap je la bajet da ciput)hahhaha

balik dari Pekan Kuah, kami sempat ke Beras Terbakar. untuk aktiviti membeli belah, kamera memang tidak diangkut sekali.maka gambar untuk aktiviti membeli belah tiada..di Beras Terbakar sesuai untuk pelancong membeli kain batik, kain pelekat dan pelbagai baju dan cenderahati. mak ayah saya banyak beli kain pelikat dan kain batik.

saya dan suami beli jugak kain pelekat dan kain batik..ada kain batik yg sangat murah harga nya, tapi jangan nak membebel pasal kualiti kain ye. nak murah kualiti kain pun kureng la.bayar lebih kualiti kain pun superb lah!.coklat pun ada dijual kt beras terbakar. sama je dengan harga di HIG/RAMS/IDAMAN SURI. memang harga coklat sama je..

malamnya kami dinner di Restoran Haji Ramli yang fames tu. ramai rekemen restoran yang terletak di Pantai chenang tu. sekali lagi, tak seperti yang diwar-warkan. tak sedap.sepanjang kami di langkawi belum jumpa lagi restoran yang sedap.huhuuhu.sedih je. makan di Kl lg sedap dan berbaloi. kt sana makan kureng dan mahal juge.huhuhuh.

okes.. sambung di lain entry. entry day 3 akan datang, stay tune!

Fiszah_pjo said...

Wawa: ..sory sgt dear.huhuhu.td online guna hp.nk tekan publish tp terdelete plak komen awak tu.sory sgt dear...

Selamat beecuti ye..aah.mmg x sdp pun hj rmli tu.jom ikan bakar tu mmg sedap.air free lg tau.mkn tghari air free dan makananna sedap..have fun ya

mysara said...

Kalo tempat mkn kan.. My rekeman Mkn dekat wonderland seafood dekat kuah blkg bella vista resort & spa... Mmg terbaik... Seafood dia fresh.. Masakan chinese style n halal... 3 mlm my g langkawi mase tu tiap2 mlm mkn lobster kat stu mmg sedap ;-) seafood fresh n harga pun murah berpatutuan la...

zul said...

memang langkawi mkn xsedap...dok tepi laut ja...tapi seafood pun mahai gak...aku p dl siakap sekilo 45hengget,gila mahai...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)