Tuesday, July 10, 2012

atirah ikut muka papa, rapat&manja dengan mama..

as-salam

tajuk entry panjang kan..

p/s: SAMSUNG SIII RM 999 JE..NAK TAK?

nur adriana atirah yang sekarang ni berusia setahun sebulan 3 minggu, semakin membesar..makin banyak dan makin kuat suara dia..pantang tengok binatang..laju mulut dia muncung sambil beria-ria bercakap..dalam bahasa yang hanya dia sendiri paham..

atirah sejak lahir lagi semua orang cakap muka atirah macam papa..mula mula orang cakap atirah macam mama..bila kami duduk bertiga, terus orang lain tukar persepsi tu..laju2 simpulkan atirah ikut muka papa..kalau tak tengok papa, ada jugak cakap muka macam  mama..bila tengok papa,.terus tukar! sentap hati mak!..hehehe





tapi atirah ke main manja dengan mama..tak boleh berenggang...sekarang da boleh berjalan ni, ikut je mama..mama ke dapur die pun ke dapur..macam pagi tadi, dia bangun awal..so sibuk nak pegang kaki mama..mama nak buat itu ini pun susah..sampai nak mandi sama ngn mama..duduk je depan pintu toilet.haish..

balik kampung pun sama..ma..ma...mama...ma..mama aje kerjanya..papa memang jeles aje!..tapi time tengok gajet, mengendeng pulak kt papa..

melalui pengalaman saya dan atirah ni, saya simpulkan, atirah ikut banyak feel papa dia..thats why atirah rapat dengan mama..sebabnya papa suka-cintan kt mama..so atirah pun sama la..hehe.

saya ada tengok jugak anak orang lain yg terdekat dengan saya..if anak dia ikut seiras dengan wajah mak, konfem anak tu jadi manja sangat dengan ayah die..begitu la sebaliknya..macam jarang sikit saya jumpa anak yg seiras dengan mak, aakan lebih rapat dengan mak..selalu akan rapat dengan ayah..

kesimpulan

wajah anak= wajah ayah ----> rapat dengan mak
wajah anak= wajah mak----> rapat dengan ayah

tak kisah anak lelaki ke anak perempuan.


ini hipotesis dari apa yang saya pandang :)

p/s: korang dah pasang unifi ke belum???waaa..rugi tau..laju sangat coveragenye. UNIFI
30 channel! wowo..pasti terbaik..


p/s: SAMSUNG SIII RM 999 JE..NAK TAK?

3 comments:

nazayiena said...

Comelnya atirah....

Fiszah_pjo said...

naza:heheh..thanks dear

norhaizan said...

sama mcm aku...zafirah ikot muka azizi, tapi manja dan rapat ngn aku..ngn ayah dia kureng..

nak gak unifi...tapi sini tak sampai coverage lagi...huhuhu...30 channel?..wow..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;