Monday, August 13, 2012

tukar duit raya baru :)

as-salam..

korang mesti da tukar duit raya kan..amboi..awalnya...hihi..saya baru je tukar td..huhu..kalau lambat-lambat tukar duit baru sudah habis..huhu..tapi Bank negara ada cakap, stok duit baru cukup untuk keperluan hari raya..tak percaya korang boleh baca artikel ni :)


http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Bekalanwangkertasbarumencukupi_BNM/Article/



Bagi mereka yang menghadapi sebarang kesukaran mendapatkan wang kertas baru, boleh menghubungi hotline 03-26907613/03- 26988044 sambungan 7402/8658 atau emel ke ncs@bnm.gov.my.
p/s: make sure korang pergi try tanya kt bank dulu before terus nak kol diorang ye..sian dorang :)
tadi saya turun ke Bank Rakyat bawah opis ni..yang tinggal note rm10 ke atas sahaja..so saya tukar rm 10 dan rm20 aje.naik je dari bank rakyat, kebetulan ada kawan opis ni nak tukar duit raya dari kawan dia yang kerja Bank.so saya join le sekaki..untuk duit RM1 dan RM5.
 ini tukaran duit raya saya..sama seperti tahun tahun lepas..ada yang nak kira ye jumlahnya.takpe..jangan susah suah kira, meh saya bagitau,tak banyak sangat..saya tukar RM500 je..tak berniat nak guna sampai habis..tapi ini la bajetnya..untuk kedua-dua belah pihak..

adik yg masih belajar ada 2 sebelah saya, sebelah suami ada lagi 6 orang masih belajar. anak buah sebelah saya dan suami dalam 12 orang..kedua ibu bapa saya dan mertua..tak lupa jugak nenek. ini senarai wajib setiap tahun..mungkin jumlah adik yang belajar akan berkurang.tapi jumlah anak buah akan makin bertambah.

untuk sedara mara dan kanak-kanak..ikut pada rezeki masing2..mana yang dapat duit raya dari kami alhamdulillah..atirah pun tahun ni da mula pandai pegang duit raya sendiri..

okes, ini gambar atirah beraya tahun lepas..masa ni atirah 3-4  bulan rasanya..raya aidilfitri :)..untuk tahun ni kita tunggu ahad nanti ye :)



atirah chubby kan..hehehhe..debab sungguh time ni :)

korang kenal tak pelakon REDZA MINHAT??ala yg berlakon dalam pisau cukur tu..comel kan?

4 comments:

pizet said...

untuk untie athirah ni x dak ka? hihi

Fiszah_pjo said...

pizet: untuk auntie takde..haha.utk syaza dan syauqi ada :) tapi kena makan dulu kuih raya mama atirah..hahah

nazayiena said...

Kak Nurul hubby yg tukar semua duit2 raya tu.

Fiszah_pjo said...

kak nurul: waa..sure byk duit raya tu,,jgn lupe kasi kt atirah jugak tau..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;