Tuesday, August 14, 2012

jadual perjalanan lebuhraya(PLUS) untuk aidilfitri dan Merdeka 2012

as-salam

ahad ni (19/8/2012) sudah 1 syawal, insyaallah.mesti persiapan raya sedang giat dijalankan kan?kuih raya, baju raya, tukar duit raya, rumah raya sure da hampir sempurna kan?

tahun ni korang balik beraya ni mana???tahun ni turn kami sekeluarga balik beraya di Kuala Nerang, Kedah.lepas hari raya kedua atau raya ke tiga akan ke rumah sebelah suami pulak..korang da plan nak  balik kampung bila? saya nak balik kampung jumaat tengahari..insyaallah..

PLUS ada buat cadangan perjalanan menggunakan lebuhraya untuk utara dan selatan.selalunya time perayaan 3 kali ganda kesesakan atas lebuhraya..jumlah kenderaan yang meningkat..jika ada satu je accident alamat nyaberjanggut la atas highway tu..huhu..so mari kita tengok jadual perjalanan yang dicadangkan..kalau semua orang ikut jadual perjalanan ni..insyaallah akan smooth..tapi kita kan manusia..hanya merancang..nanti da tiba hari yang dinanti, ada aje agenda yang meminta perhatian masa..

rancanglah perjalanan anda..isi minyak penuh, top up touch n go, sediakan bekalan makanan dalam kereta ye.selalunya musim perayaan ni, RnR penuh hookay!sampai ada yang berhenti rehat di tepi jalan..pernah saya balik kedah tak berhenti mana-mana RnR.sebabnya FULL..

jangan lupa service kenderaan ye..check air dalam tangki kereta tu..jangan sampai kering..check jugak angin tayar ye..dan bawalah kereta secara berhemah...

p/s: NIVEA ada contest.hadiah lumayan..nak join??mana tau rezeki kan..JOIN lah!

1 comment:

nazayiena said...

Betul tu kena rancang perjlnn blk ke kpg,tp memang akan jammed punya,huhuhu....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;