Ijab dan Kabul...semoga kekal ke Jannah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kesayangan..Anak sulung kami : Nur Adriana Atirah Binti Syahnon

Lilypie Fourth Birthday tickers

Permata Hati kesayangan.. puteri ke dua, Nur Eryna Elisa Binti Syahnon

Lilypie First Birthday tickers

Followers

Thursday, June 7, 2012

kenapa nama PJO?

as-salam

korang ada tak tertanya2 napa nama header atas ni FISZAH-PJO??

PJO tu bukan nama suami ye..

PJO tu nama saya jugak..

ini sejarah nya:-

masa di MRSM Pendang dulu, saya dapat rumet.,merangkap kawan baik saya sampai sekarang..kami banyak persamaan..nama dia Nor hafizah Ismail..anak ke 4 dari 6 .. ada abg seorang, kakak 2 dan ada 2 adik perempuan..dia berasal dari Baling,Kedah. selain satu bilik, kami jugak satu kelas dan satu rumah sukan..

saya pulak, norhafiszah johari, anak ke 4 dari 7, ada seorang abang, 2 orang kakak, dan 3 adik.berasal dari kedah..

oleh sebab nama kami sama..makanya untuk memudahkan orang panggil, As YUYU mencipta nama untuk saya..dia la orang pertama yang memberi nama Pjo..singkatan kepada Pzah Johari.. dan dari sejak itu memang kekal nama ni sampai sekarang..

walaupun tak semua rakan2 di MRSM panggil Pjo, tapi ramai la jugak suka panggil nama tu..berlanjutan ke Matrik Neg 9. di sana terdapat jugak rakan2 Mrsm Pendang..so bila dorang panggil Pjo, kawan2 lain pun turut panggil Pjo..berlanjutan hingga ke Universiti dan sekarang..

tapi tak semua panggil Pjo..hanya orang yang biasa je panggil Pjo..selalu orang paggil saya Fizah je...di Ofis kawan2 rapat panggil Fiz..itu je la..si suami tak pandai nak panggil fizah atau pun PJo..


6 comments:

asna cute said...

asna pun ingat nama suami akak hehe

♥ Elin ♥ said...

haah...b4 nih elin pernh gak terfikir nk tanye kamu..np PJO?

ooowwwhh dah tau..

tp elin panggil kamu PZ tuh mcm mn pulak...hahha..sesuka hati ekk.

fiszah_pjo said...

asna..heheh..ramai yg pikir camtu..kikiki

fiszah_pjo said...

elin....haha..pzah leh baca fikiran kamu sume..haha..sebab tu buat entry pasal nama pulak..hehe..pz pun oke je<3

WanDaH said...

nama my fren pun nor hafizah Bt ismail jgak.. my lecturer pun nor hafizah bt ismail.. rmai p.cik2 yg bernama ismail ni letak nama nor hafizah kan.. haha.. kalo kak fiszah dorg pggil Pjo.. kat my fren tu i paggil pjot.. Pjo sound better than pjot kan.. hehe

fiszah_pjo said...

wandah: hahhaha..kan..better pjo than PJOT..tp ok je :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;