Ijab dan Kabul...semoga kekal ke Jannah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Followers

Wednesday, June 6, 2012

atirah with her 1st pokok kelapa!

as-salam

entry yg pending itu biarlah pending..takde mood nak upload gambar banyak2 dan nak tulis.sebab niat nak share biar la menjadi info buat orang lain..kalu gambar without info tak best la kan..konon2 nk jadikan travelogue la..kiki

okes..berbalik pada tajuk entry hari ni..atirah, anak dara saya sorang tu mempunyai rambut yang ikal barang kali..tidak terlalu lurus dan tidak terlalu keringting..mewarisi gen dari orang tuanya..rambut atirah jugak kategori "biasa" saja..tidak terlalu lebat dan tidak terlalu nipis..so nice orang kata..(mama atirah je yg kata camtu ).. selepas cukur botak rambut atirah masa dalam pantang hari tu, pernah sekali papa potong rambut atirah..bahagian bawah..lama dah..rsnya masa atirah berusia 7-8 bulan.

p/s: jangan tak tahu, papa atirah pandai potong rambut tau..rambut mama atirah pun papa yg potong..sebab nya dia tak puas hati dengan hasil rambut mama yg dipotong oleh amoi cina di kedai..kiki

adalah sangat sukar untuk memakaikan sebarang topi, headband atau accesories di kepala atirah..laju sangat tangan comel tu nk cabut..kadang2 mama hampir saja putus asa mahu buatkan topi baru untuk atirah..huhu..
pernah beberapa kali , mama cuba ikatkan rambut atirah..dan dengan kekerapan yang sama la, atirah akan tarik laju2..so lom sempat snap gambar..

di kemuncak cerita, semalam masa amik atirah dari Teratak Manja, terkedek-kedek atirah berjalan sambil senyum sengih melihat mama nya telah datang..dengan rambut yang diikat "pokok kelapa" oleh tecernya, atirah nampak sangat cute..kiki..mama excited tengok sebab kemas aje ikatan rambut atirah..untuk kanak2 yang lebat rambutnya da berfesyen2 jenis ikatan rambut..tp untuk atirah, buat masa sekarang "pokok kelapa" aje yang bisa!

ini la atirah dengan "pokok kelapa" nya..time ni atirah sedang makan buah anggur..tak nampak sangat rambut atirah kan..yg nampak getah rambut biru je..kikiki



P/s: mama baru balik dari Hero beli stok buah-buahan utk papa yang kurang sihat sebelum pergi amek atirah :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;