Ijab dan Kabul...semoga kekal ke Jannah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kesayangan..Anak sulung kami : Nur Adriana Atirah Binti Syahnon

Lilypie Fourth Birthday tickers

Permata Hati kesayangan.. puteri ke dua, Nur Eryna Elisa Binti Syahnon

Lilypie First Birthday tickers

Followers

Friday, April 13, 2012

Contest Ibu Kau Inspirasiku

as-salam

saya join contest lagi...sebabnya?hadiahnya menarik!dapat set tupperware adalah sangat best ok!

korang klik gambar ni..so kt sini korang boleh tau syarat2nya..

mari klik dulu

ini karangan ringkas saya tentang Emak (sharifah binti ariffin)..banyak perngorbanan yg lain..sy hanya mahu cerita picisan tentang hobi mak shj.

" emak seorang suri rumah yang menjadikan seni jahitan sebagai salah satu punca pendapatan keluarga. dari sebijik mesin Singer yang beroda dan sekarang mampu memiliki 6 mesin jahit yang jauh lebih baik. siang malam bersengkang mata menghasilkan baju, kain langsir dan segala tempahan. di musim perayaan mak tak menang tangan siapkan tempahan.tak pernah saya dengar rungut dan lelahan penat dari emak.,bila dapat upah menjahit baju, emak membantu ayah menyara anak-anak dan membeli barang kemas untuk anak-anak. barang kemas yang mana menjadi harta pusaka yang bisa dipajak disaat kebuntuan wang"
emak suka buatkan baju baru untuk anak-anak.asal ada kain, harus terjadi baju baru untuk anak2..sejak kecil hingga anak-anak berkeluarga beranak pinak..mata emak bersinar bila tengok si anak pakai baju hasil jahitan sendiri. ada masanya baju emak tidak bertukar baru..semata-mata mahu anak cantik berbaju baru..
usaha mak membantu ayah dan menceriakan anak2 betul betul buat saya teruja mengidolakan segala usaha beliau. selain dari berjimat, mak jugak sangat pandai berniaga menghasilkan wang dari hasil seni emak.."
emak dan ayah di hari persandingan saya 1 may 2010

 okey done karangan simple saya..saya mahu tag hot mommy ni..sila la karang ye bila korang free:-

mama rdna
mama pizet


6 comments:

izan mama mia said...

mak..jasanya tak ternilai...nak join gak arr..

rDnA said...

Thanks fiszah..ok nnt dina buat..insyaAllah

pizet said...

wah nanti aku cari ilham mengarang..nak jugak tupperware

fiszah_pjo said...

izan: join la..hehe..mana tau dapat tuperware kan :)

fiszah_pjo said...

rdna: welkam dear..ada masa buat la ye..mana tau dpt set tuperware

pizet: hahaha..karang jgn tak karang..mana tau dpt tupperware baru kan:)

geez said...

Datang jengah..... Gudluck! ^_*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;