Wednesday, April 18, 2012

Berkongsi tentang ilmu agama..

as-salam

semalam balik dari kerja suami ajak ke Midvalley..ada urusan sikit..so mama ngn atirah ok aje..kebetulan masa sampai Midvalley tu ada fashion show TRIUMPH..setting pentas memang cun la..

saya tak tengok sangat sebab manusia lain banyak sangat..tengok di antara celah celah kaki dorang je..hukhuk..layan atirah makan eskrem kt GELATO halal yg mahal tu japT_T.

opss..bukan itu yg nak story..nak story pasal kejadian lepas tu. masa dinner dekat are Sri Penara tu, macam biasa la, akan banyak orang jual tisu(orang kurang upaya yg minta sedekah)..jual kerepek., jual cd cetak rompak..mintak derma, jual buku cd dan segalanya..

dah nampak da sorang mamat ni bawak beg berisi buku dan cd agama..dari meja ke meja dia pergi..semua orang geleng-geleng kepala..ye la kan..da selalu sangat..macam sindiket kan..so banyak la orang tak kasi..datang meja kami, saya macam biasa tak tengok sangat..layan atirah..die pergi kt suami..selalu pun orang-orang tu akan jumpa suami aje..walaupun tak nk kasi, tetapi selalu dia akan kasi jugak

mamat tu tunjuk buku nipis tentang agama..kali ni dia tak berganjak terlalu cepat..dia nk cerita jugak apa yang dia ada.."tak beli pun tak pe..derma la iklas mana pun takpe.."..suami keluarkan jugak duit..kasi RM 1 kt dia..dan mamat tu pun blah dari situ dan dia kasi buku nipis tu..pelik..

selalunya kalau org jual buku, if orang kasi RM1 je, dia akan amik balik buku tu..ini dia kasi buku tu..

korang tau  ape tajuk nya?harus la tak tau kan..ini tajuk buku tu

BICARA IBLIS DENGAN RASULULLAH S.A.W.

buku terus dibelek2 suami..dia cakap bagus..dia tak pernah baca..

balik je ke rumah, saya cuci2 muka, dan siap2 nak rehat sambil menyusukan atirah..lalu buku itu dibaca..
ya allah..memang menarik buku tu..ingat nak baca sikit je then sambung bila-bila..tapi seronok pulak..lalu di baca sehinnga habis..

so saya nak kongsi dengan korang ape yg tertulis dalam buku tu..tp bukan hari ni..kita mula esok!sebab akan ada 40 soalan dari Rasulallah kepada Iblis laknat.Iblis harus menjawab tanpa ada sedikit pun pembohongan.

sangat menarik untuk dikongsikan dengan korang semua..kita mula bertazkirah mulai esok hingga hari ke 40 ye kawan-kawan..

selamat beramal

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;