Ijab dan Kabul...semoga kekal ke Jannah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kesayangan..Anak sulung kami : Nur Adriana Atirah Binti Syahnon

Lilypie Fourth Birthday tickers

Permata Hati kesayangan.. puteri ke dua, Nur Eryna Elisa Binti Syahnon

Lilypie First Birthday tickers

Followers

Wednesday, September 26, 2012

lirik lagu-Teman Pengganti-Black feat Malique

as-salam..

korang suka tak dengar lagu gabungan Black Mentor dengan Malique..sedap betul bunyinya..tapi mula-mula tak paham ape maksud lagu ni.bila google cari lirik lagu dia barulah paham..sedih je baca lirik ni.macam amanat terakhir seorang suami yang sakit.sedih uols!!!!

hebat betul la penulis lirik dan pencipta lagu ni.kalau masuk juara lagu, insyaallah menang!hebat.lirik yang superb!!

mari kita nyanyi bersama:
penyanyi: black mentor dan malique
penulis lirik/pencipta lagu: Malique

TEMAN PENGGANTI

Ketawa bersama
Menangis bersama
Ku bersumpah harap kita
Mati pun bersama

Sejak dua menjak ini
Makin kerap ku diganggu visi
Bila celik, juga bila mimpi
Aku nampak kau, tapi bukan aku yang di sisi
Dia membelaimu dengan izin dan permisi
Sentuhan katanya semuanya kau iakan
Sentuhan jari kau diamkan dan biarkan
Aku redha walau tidak ku damba
Walau hampa semuanya dah dijangka

Beberapa purnama dulu cinta bertahta
Kenangan dibina kita indah belaka
Ketawa bersama, menangis bersama
Ku bersumpah harap kita mati pun bersama
Namun hakikatnya, bukan mudah
Aku sembunyikan gulana-gundah
Segalanya kan berubah
Dengarkan apa yang ku mahu luah

*Rahsia ini
Telah lama ku pendamkan
Tiba masanya
Segala-galanya
Ku ceritakan
Aku kan pergi
Pergi ku tak akan kembali
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti

Dalam dunia yang maya, prejudis dan bias
Kita tak terlepas dari terkena tempias
Rimas, ditindas, sembunyi dalam puisi dan kias
Tidak kau bidas, tak berpaling walau sekilas
Hanya kau yang tahu kodeksku yang kompleks
Dalam disleksia cuba kekal dalam konteks
Bila dunia seolah tak memahami
Kau sudi selami, dalami dan mengalami
Setia mendengar, sentiasa hadir
Ingat setiap ulangtahun, setiap hari lahir
Tiba pagi Syawal, kaulah yang terawal
Syawal yang terakhir ini pasti rasa janggal
70 000 hijab harus ku singkap
Ku sorok kitab balik tingkap penjara hinggap
Dalam diam ada, seorang yang ku puja
Kau teristimewa tapi dia yang sempurna

Ulang *

Sejak dua menjak ini, ku mencari fungsi kewujudan
Dalam persekitaran yang penuh kejumudan
Terperangkap dalam jasad, ku keliru
Mujur ada kau si peneutralisasi pilu
Namun aku tetap murung, berkurung
Tubuh makin susut, menunggu tarikh luput
Komplikasi di halaman rusuk kiri
Makin sukar nak bernafas, nak bergerak, nak berdiri
Lagu ini yang terakhir aku sajikan
Kalau rindu nanti bolehlah kau nyanyikan
Jaga diri, jangan makan hati
Yang patah kan tumbuh, yang hilang kan berganti
Bilik dah ku kemas, katil dah ku rapi
Cincin, kunci, dompet dalam laci
Ada sikit wang, itu saja baki
Moga-moga cukup untuk majlis itu nanti
Aku kan pergi
Bertemu kekasih abadi
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti
 
 
Kalau bab rap ni, hip hop ni, Malique memang hebat kan!semua lagu ni sangat cathcy..senang nak follow dan terngiang-ngiang kat kepala.ini dinamakan lagu berhantu..haha..tak de hantu lah.cuma dapat rasa lagu ni dari hati dan jiwa yang ikhlas gitu.hehe.bukan men hentam  aje..
 
kosa kata, vocabulary nya hebat!bukan picisan..nanti kita nyanyi lagu Malique dengan Jamal Abdillah yang "AKU MAAFKAN KAMU"

2 comments:

AyongAtikah Zaid said...

ayong suka sgt! lirik dia mmg menyentuh hati...huhu...

purplekyu^_^ said...

oohh, tgk lirik bru la tahu cerita sebenar. igt npe nak cari teman pengganti. huhu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;