Tuesday, March 22, 2011

saya takot guruh dan kilat....

assalamualaikum..selamat hari selasa yang sejuk.

awal pagi tadi hujan sangat lebat, guruh berdentum, dan kilat sabung menyabung..pukul berapa saya tak pasti..tak terpikir nak tengok jam pun..kat tempat korang hujan lebat tak awal pagi tadi???

semalam saya masuk tidur jam 1 pagi lepas solat isyak with hubby. then die sambung tengok tv,tak lama lepas tu dia masuk tdur sambil bawak air masak untuk saya makan ubat-ubat..so chit chat sekejap dan ntah pukul berapa baru tertidur.masa tu malam cerah..takde rintik2 hujan lagi..

masa nyenyak tidur terjaga dek guruh yang berdentum..kilat memancar..nampak seperti tengahari..sangat menakutkan..iye kawan2..saya takutkan kilat dan guruh ni..terjaga dan jantung berdegup kencang..hanya tuhan yang tahu..betapa saya sangat takot..ade hero kt sebelah boleh la peluk2 kurangkan ketakutan tu..si dia menepuk2 supay kurang sikit rs takot tu..dan saya berselubung dengan selimut..dengan harapan takkan nampak sinaran kilat tu..

dalam berselubung tu, dalam hati tak henti2 bertasbih..selalu saya terpikirkan akan terjadi nya kiamat..huhu..kejap kejap tertdor..lepas tu terjaga balik bila dengar guruh dan cerahnya bilik tidur akibat sinaran kilat..saya sangat takot..kalu sorang2 mau menagis agaknya..seb baik ada hubby utk kurangkan rasa takot tu..then terlelap lagi dan terjaga pulak sebab sudah masuk subuh...

masa subuh tu, hujan masih lebat..tapi guruh dan kilat sudah takde.nak pergi amek air sembahyang kt toilet pun jadi takot..mintak hubby teman sampai depan toilet. dia pon pelik napa takot sampai macam tu sekali..huhuhu....lepas solat sama, baru rasa lega then smbung tidur kejap sementara nak siap pergi kerja..huhu...

3 comments:

Nisa Ali said...

congrats! dia comel la..

Nisa Ali said...

ala..sori.slh tempat komen la pulak! nk komen kt entry unexpected spm 2010-HAFA

Fiszah_pjo said...

hehhe..takpe2..sy paham..hehhe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;