Ijab dan Kabul...semoga kekal ke Jannah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kesayangan..Anak sulung kami : Nur Adriana Atirah Binti Syahnon

Lilypie Fourth Birthday tickers

Permata Hati kesayangan.. puteri ke dua, Nur Eryna Elisa Binti Syahnon

Lilypie First Birthday tickers

Followers

Wednesday, May 16, 2012

"segmen-Imbau kenangan saat sah jadi miliknya".

as-salam..
menjoinkan diri dalam segmen sah menjadi miliknya milik mama mia :)


ini cerita saya :)


 bersulam cinta selama (2006-2008)  3tahun di alam universiti..dan bertunang di saat mula berkerjaya(Dis 2008)..semuanya indah-indah..bila tiba saatnya bukan perkara yang mudah lagi enteng dalam menentukan tarikh pernikahan..banyak emosi diperuntukkan.saat ini tepat pula peribahasa " diluah mati bapak ,ditelan mati mak"..sukar sekali..pihak lelaki di negeri sembilan..pihak perempuan di utara sana...telekomunikasi di talian maya adakalanya tidak menyenangkan..

sebagai bakal pengantin lelaki, Si teruna sememangnya runsing perihal ini..mahu menyokong si bapa, mahu tenteramkan si dara..si dara pula perlu tenangkan si ayah yang kelihatan tidak mahu kompromi perihal tarikh.alhamdulillah atas persetujuan kedua dua pihak, majlis persandingan berlangsung sederhana namun meriah tanggal 1 May 2010.

 kurang 12 jam dari saat bersanding di pelaminan, peluh sejuk menuruni dahi si teruna..saat diijabkabulkan dengan si dara tepat jap 4.40ptg(30.04.10)..dalam gementar mahu dinikahkan, si dara sempat mengerling si teruna..

erk.....



" kenapa dia pakai baju macam ni je??????"


walaupun hati si dara terdetik geram dengan personaliti si teruna, senyum tetap disimpulkan..biarlah majlis berlangsung kelihatan sempurna..selamat ijab dan kabul...selesai proses membatalkan air sembahyang..perasaan lega menyelinap di seluruh sanubari..tapi..masih tak puas hati..kenapa begitu dia dressing....

" kenapa pakai baju melayu sampin di dalam?????"
" eh, bukan orang Kedah pakai macam ni ke????"
" itu orang Johor pakai baju cekak musang le sayang..orang lain pakai baju melayu lengkap sampinnya diluar"
"ooooo..macam tu ke...."
"T_T"

" poket abg ada apa cam berat je tu"
" macam-macam ade yang"
"T_T"

"senget songkok abg tu.."
" dari tadi ke senget ni????"

"T_T"..

sudah terbayang betapa kurang cantiknya gambar pernikahan si dara dan si teruna kelak...saat itu rasa mahu diulang semula..biar la saya siapkan dia..biar segak tampan bergaya..pelik pula bila dipikirkan..tiada ahli keluarga dia yang perasan ke???ini majlis pernikahan..bukan lah sekadar menjadi tuan rumah majlis tahlil..
namun si teruna tetap hensem!


2 tahun berlalu..kini masih lagi segak bergaya..walaupun perutnya sedikit kedepan,Dialah  hero,Dialah banker, Dialah romeo, Dialah segala-galanya...



pen off!

11 comments:

izan mama mia said...

Assalamualaikum...
tq fiszah...sudi joint....
memang menarik kisahnya...semoga rumahtangga yang dibina kekal bahagia hingga syurga...comel jer fiszah jadi pengantin... :)

asna cute said...

sweett! =D

aquagugurl said...

tetap sweet pengantinnya.. ;)

salam perkenalan..saya pun joint dari segmen yg sama..

http://chintahati81.blogspot.com/2012/05/segmen-imbau-kenangan-saat-sah-jadi.html

fiszah_pjo said...

izan: my pleasure dear :)

fiszah_pjo said...

asna: hehe..bila diimbas memang cam suweet..tp masa tu geram aje1..ahha

fiszah_pjo said...

aquagurl: salam kenal jugak dear..sweet cerita kamu :)

permata biru said...

salam perkenalan dari segmen yang sama juga..semoga berbahagia

fiszah_pjo said...

salam perkenalan permata biru :)...semoga berbahagia jugak utk kalian suami isteri :)

9n0L4 said...

dtg BW dan follow sini dari segmen yg same. 135. moge bahagia selalu. ;)

http://farizafairuz.blogspot.com/2012/05/segmen-imbau-kenangan-saat-sah-jadi.html

fiszah_pjo said...

FARIZA: SALAM :)

wantie said...

salam kenalan dari segmen yang sama

http://lovingwantie.blogspot.com/2012/05/imbau-kenangan-saat-sah-jadi-miliknya.html

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;