Ijab dan Kabul...semoga kekal ke Jannah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kesayangan..Anak sulung kami : Nur Adriana Atirah Binti Syahnon

Lilypie Fourth Birthday tickers

Permata Hati kesayangan.. puteri ke dua, Nur Eryna Elisa Binti Syahnon

Lilypie First Birthday tickers

Followers

Wednesday, May 9, 2012

bayi didera kejam

as-salam

tangan menggeletar tengok video bayi didera..tengok bayi tu lebih kurang umur atirah je..sedihnye..memang menangis..rasa nak pergi je tempat tu parang2 kan pompuan gila tu..


waallahualam apa hubungan pompuan tu dengan bayi tersebut..rasanya si ibu kot..sebab si perakam hanya merakam dan cakap sudah sudah aje..kalau perakam tu betul baiknye, dia akan amik bayi tu..kejam sangat bayi tu didera,

dipukul dan dihentak2 dengan bantal..suruh budak tu berhenti mengis..tak cukup dengan tu, dia tampar2 anggota badan bayi tersebut..dia tampar2 muka bayi tu,, dia cubit dengan kuat tangan , kaki dan badan bayi tu.apa yang bayi tu reti???,menangis kesakitan la..bayi tu tersedu2...menangis tengok video kurang ajar tu...

lama okey video tu..5 minit..sedih sgt..memang orang malaysia..dengar dia cakap memang orang malaysia..
hope sangat TV3 dapat siarkan di tv dan pompuan gila tu kena tahan dan terima siksaan setimpal.

walau apa pun sebab, yng menyebabkan pompuan tu naik gila, memang tak layak dan tak harus dia dera bayi tu..bayi tu langsung takde salah apa2...BAYI TU TAK SALAH APA2.

sedih dengar budak tu nagis..korang kalau tak cukup kuat jangan tengok..sedih sangat,,sy tak reti nk upload video tu....tak leh nk share ngn korang..tp kt FB da banyak dah..hope kuar berita muka depan esok pagi

kalau korang tengok kes pengasuh ikat bayi cam mayat tu, ini kes dera bayi 20 kali lebih kejam dari yg tu..



p/s: lepas 2 jam post entry ni,saya ada baca update dari FB

perempuan yang memukul dan mendera bayi secara kejam itu adalah ibu kandung bayi berkenaan.dan perakam video tersebut merakam aksi tersebut secara curi-curi untuk dijadikan sebagai bukti kepada pihak polis,..dari sumber yang sama jugak, si perakam pernah juga dipukul bila mana cuba meredakan keadaan.

bayi tersebut sekarang  sselamat di bawah penjagaan insan2 tertentu (ini wallahualam sedara atau atuk nenek atau orang luar).katanya bayi tersebut masih lagi trauma..

perempuan yg mendera bayi tersebut disahkan sakit mental dan sudah melalui hukuman penjara 18 bulan bermula dari tarikh penangkapan dibuat  sejak May 2011..

kesahihan cerita yg sebenar2nya adalah dalam pengetahuan Allah dan mereka mereka yang terlibat..
untuk kita, ambil la iktibar..bayi kecil lahir tanpa sebarang dosa..ahli syurga..kalaupun bukan darah daging kita,sayangilah mereka sewajarnya...inikan pula amanat dari Allah utk kita..sayangi la anak anak kita..


hanya pada Allah kita berserah

8 comments:

Anonymous said...

i pun baru tgk dlm fb...mmg menangis tengok..geram sgt!!!

♥ Elin ♥ said...

dah tgk video tuh!!!!!! masa tuh mmg menangis lah...terus berlari amik amani peluk erat2...

mmg hati binatang tahap kejam punya!!!

fiszah_pjo said...

anon: sedeykan..mmg menangis tengok..rasa nk g peluk budak tu.bawak lari dari pompuan gila tu


elin:sedih kan dear..awak cuti ye..boleh g lari peluk amani plak..hehe..rs nk g peluk atirah gak..tp atirah kt nursery lg..

pizet said...

confirm aku x kan tengok dah..haha

fiszah_pjo said...

pizet: kalau tengok memang ganggu emosi betul..tengok pun elok juga,,takde la salah tafsiran :0

Anonymous said...

naper org yg rakam tue x ambil dukung je bayi tue? di biar sampai 15 minit? mmg sampai hati la org yg merakam tue melihatnya.. bukannya bayi tue boleh pertahankan diri pun.. nasib baik x dihentuknya kepala bayi tue ke dinding... hmmm.... rakaman pun penting juga tp agak2 la nak rakam.. selamatkan la bayi tue dulu... rakaman yg lebih penting dari nyawa seorang bayi rupanya...

fiszah_pjo said...

anon:

sory.sy silap..buakn 15 minit..video tu 5 minit..tp cukup lama utk kita tgk bayi tu terseksa kan..memang tak logik pun org tu nk rakam lama2 utk buat bukti..sebabnye tak perlu pun bukti video bagai, utk nk laporkan kes dera kt polis..lapor je kt polis..nnti polis siasat la..tak logik lagsung nk rakam!..kesian sgt kt bayi tu kan..sedih betul./.memang la anak pompuan tu..cuba jadi kt anak kita..huhuhuhuhu,,mintak dijauhkan.

fiszah_pjo said...

anon:

sory.sy silap..buakn 15 minit..video tu 5 minit..tp cukup lama utk kita tgk bayi tu terseksa kan..memang tak logik pun org tu nk rakam lama2 utk buat bukti..sebabnye tak perlu pun bukti video bagai, utk nk laporkan kes dera kt polis..lapor je kt polis..nnti polis siasat la..tak logik lagsung nk rakam!..kesian sgt kt bayi tu kan..sedih betul./.memang la anak pompuan tu..cuba jadi kt anak kita..huhuhuhuhu,,mintak dijauhkan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;