Monday, May 28, 2012

cake in da making : strawberry & peach short cake

as-salam

hari ni saya paparkan gambar inda making utk kek yang di bawa ke Teratak Manja..saya follow resepi dari

http://mamawandiha.blogspot.com/2012/03/strawberry-peach-shortcake-with-step-by.html

cantik gambar yang tuan blog tu buat kan..saya buat simple dan tak kemas..hehe...tp rasa dia sedap sgt..tribute untuk akak blog tu..resepi dia memang sedap :)


ini gambar hasil saya buat..hehhe..tak cantik pun kan..kikiki

sebijik kek di potong kepada dua bahagian :)


sapukan fresh cream pada lapisan pertama

letak buah peach  dan strawberi dan kemudian lapiskan lagi dengan fresh cream
tutup dengan lapisan kek yang satu lg :)

sapu fresh cream menutupi semua bahagian kek..
saya sapu comot2 dulu.then ,masukkan dalam fridge untuk keraskan supaya senang nak licinkan deko kek tersebut...

apa atirah buat masa mama siapkan kek ni?????

atirah tengok mama sambil makan buah strawberi :)
selepas tu saya siapkan deko..wallaweh...sungguh tangan tak kemas..mencikkkkkk....deko ai huduh as always..hehehe/


kalau korang nampk cantik, itu ilusi kamera ye

kek utk anak tersayang

rasanya sangat tak menghampakan..thumb up!!
kalau korang nk cuba, klik link yg saya kasi tu ye..sedap..fresh cream dan kombinasi buah yg sgt kena :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;