Ijab dan Kabul...semoga kekal ke Jannah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kesayangan..Anak sulung kami : Nur Adriana Atirah Binti Syahnon

Lilypie Fourth Birthday tickers

Permata Hati kesayangan.. puteri ke dua, Nur Eryna Elisa Binti Syahnon

Lilypie First Birthday tickers

Followers

Wednesday, May 30, 2012

rutin baru :)

as-salam..

rutin yang berubah..si suami mula kerja baru isnin lepas..bermula la episod opis hour..macam biasa la, mula kerja baru atau pindah rumah baru selalu sisuami akan tak sihat..hehe..memang jenis die kot..pantang berubah angin..selalu je kurang sihat..

sekarang, pukul 7.45pg si suami sudah keluar pergi kerja..sempat bfast ringan sekadar air minuman panas atau apa sahaja yang ada di dapur..si isteri teruskan rutin bersiap ke opis dan siapkan si anak..

petangnya si suami dan si isteri tiba di rumah hampir sama waktunya..walaupun tempat kerja isteri lebih dekat, tempoh masa mengambil si anak membuatkan waktu tiba ke rumah hampir sama..bertembung di lif adakalanya..

sekarang,  minum petang insyaallah disediakan..if takde minuman panas, sekadar air kosong dan kentang goreng sudah cukup untuk alas perut kami sekeluarga..petang2 balik kerja, lepas menyusukan si anak, si isteri selalu akan goreng kentang, keropok ikan dan nugget..

selesai minum petang, suami dan isteri rilex2..dan si isteri laju2 mahu tengok tv3 Seindah Sakura..sebelum jam menginjak 8 malam , solat magrib harus ditunaikan dahulu..adakala berjemaah..so nice kan...rilex2 lagi sambil layan atirah bermain, si isteri pun mandi..dan si suami selepas itu..

masak makan malam..makan malam...layan tv, layan si anak..pukul 10mlm da ngantuk..si suami ajak si isteri pillowtalk dan ketiga-tiga beranak tersebut sudah tido...

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..tido awal hookey!..kalau tak dulu pukul 12.45 pagi baru si suami pulang kerja..pukul 1.30 pagi selesai dinner..dan selalu jam 2.30 pagi si isteri akan masuk tido dulu sedang si suami masih melayan cerita tv..jam 3-4 pagi baru si suami masuk tdo..

sekarang rutin kehidupan sudah berubah...sejauh mana rutin ini berubah dan kekal kita tengok 4 bulan lagi :)


p/s: si isteri sgt seronok dengan perubahan rutin ini :)

2 comments:

rDnA said...

ok la tu fiszah..kalau dh ofis hour ni senang sikit

pizet said...

syok kan kan..hehe rutin normal tu lebih indah...pegi keja sama2 balik sama2...nak2 satu kereta..memang indah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;