Ijab dan Kabul...semoga kekal ke Jannah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, May 8, 2012

bekas makanan vs tupperware

as-salam..

haha..tajuk tu refer kepada gambar ni...

korang teka ape isi dalam nya???ice cream??big no no la...


ini isi dalam bekas tu...


ya ampun..dalam banyak2 tupperware kat rumah tu, boleh plak si suami bantai bekas aiskrim ni..adoi..memang lelaki betul la..kalau perempuan dah tentu kita akan pilih tupperware yang comel/ ekslusif sikit untuk bawak ke opis..tak gitu???mungkin ini yang dia nampak dulu kt rak tu..hukhuk


bukan salah  pun nk guna bekas aiskrim ni..tak salah langsung..tp perempuan kan kalau boleh biar la semuanya nampak elok..

hehe..pagi tadi masa datang kerja terlupa nak bawak pizza yang adik ipar bawak balik semalam..sungguh sungguh terlupa..selalunya saya akan letak dalam plastik makanan atau bekas tuperware yang lebih "elok" ke opis untuk sarapan atau utk minuman petang..hari ni kebetulan si suami kerja petang, so saya minta dia hantarkan 3 slice pizza tu..

kalau saya tak bwak  datang opis, memang tak luak la pizza tu..adik ipar memang da jemu..boleh dikatakan die tak usik sangat pizza tu bila da bawak balik rumah..si suami plak bila da sejuk2 dia kurang nk makan..kalau saya tak abes kan..memang membazir la jawabnya..hukhuk..

moral yang saya nk sampaikan kat sini adalah pasal bekas makanan tu..saya berani sure kebanyakkan isteri2 sangat sukakan jenama Tupperware kan. tapi mahal bebenor tupperware tu..saya ada beli jugak dulu..dapat hadiah kawen juge,.kalau tengok katalog memang terasa sangat nk beli..tapi sayang duit..mahal sangat..huhuhu

kalau tunjuk kt lelaki memang dorang tak paham..nape perlu sampai mahal2 kuarkan duit beli tupperware..kt supermarket berlambak2 tuperware yang elok2..

lelaki memang tak paham!

6 comments:

asna cute said...

beli kat ikea pun cantik dan yg penting murah! hehe.. nama pun lelaki.. dorg suke cepat n pantas jer la. alas nmpk, mudah, benda yg sama guna.. tibai jer hehe =D

Anah said...

anah plak suami yg belikan tupperware, dia yg daftar jd ahli..katanya lifetime warranty..berbaloi2 =)

fiszah_pjo said...

asna : tu la..aritu tngok kt ikea cantik2 juge..tp kt rumah tu tajde ruang nk simpan (dapur sempit)hahha..laki normalnya begitu la kan :)

fiszah_pjo said...

anah: bagusnya hubby anah..sanggup byr mahal utk life warranty tuperware ye :)sure da byk koleksi ni :)

Anonymous said...

heheheehehehe...
aku salah seorg suami yg amat suka kepada Tupperware...
Kemudian berjaya meracun bini aku tuk minat kpd Tupperware.. Dan.. aku mnjadi ahli setelah sekian lama.. ngeh .. ngeh.. ngeh..

Anonymous said...

eheheehehehe...
aku salah seorg suami yg amat suka kepada Tupperware...
Kemudian berjaya meracun bini aku tuk minat kpd Tupperware.. Dan.. aku mnjadi ahli setelah sekian lama.. ngeh .. ngeh.. ngeh..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;