Monday, January 10, 2011

at 22 weeks: baby pink?

assalamualaikum...

hari ni saya kerja halfday saja..pening dan hidung berair yang menandakan kecenderungan untuk demam dan selesema..huhu..plan nak g amek MC. so alang2 g klinik  so elok la buat scan sekali..

kalau nk tunggu kat klinik kesihatan kt tempat saya tu nurse da cakap takde scan..huhu..risau plak keadaan baby sebab baru2 ni saya ade sakit2 kan..lepas scan 7 minggu hari tu,so ini la kali ke dua nak scan baby..

so saya dan hubby g klinik Putrijaya,dekat dengan rumah saja..lagipun hubby mmg cuti harini..lepas check up kami terus buat scan 2D,since itu je yg ade kt klinik ni..takbape nk jelas la kan..saya tak paham sangat..hubby kusyuk je tgk all the movements..Dr cakap baby tengah aktif..dan dia tanya, baby aktif time bile? erk..saya pun tak pasti..sebab rasa cam ada gerak je memanjang except tgh tido..sebab saya tak sedar ape2..hehe


doktor cakap tak nampak anu dia. if baby blue( baby lelaki) memang nampak testis dia..so in my case tak nampak..doktor assume maybe gurl.. tapi doktor cakap belum boleh pasti lagi..better to have 3D/4D scan untuk lihat lebih detail..

so korang ada tak tak tempat yang buat 3D/4D scan yang harganya berpatutan? so far ramai yang suggestkan Vision College, Kelana JAya.. range untuk 3D dalam rm60-70..antara yang lain adalah dekat Sunway..tak pasti nama penuhnya..range harga utk 3D dalam 90-120. yang lain tak pasti bape..heheh..

korang leh tak sajeskan tempat untuk buat 3D/4D yang berpatutan dan khidmatnya sgt memuaskn?plan nak buat 3D/4D dalam minggu ke 24-26 nanti..

p/s: no scan pic..sebab if saya letak pon tak tau nk terang cmne..bukan whole body pon..hehe..muka pon tak nmpak..just bentuk kepala dan badan sajo..tggu next entry...

2 comments:

mama affan said...

ryna pun mau buat scan 3d/4d tp tggu en.fika balik cuti..nak tgk jugak blue or pink..huhu.

Fiszah_pjo said...

bila ryna nak but 3d?bukan pewot rina da lebeh 30 mmgu ker?hehhee

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;