Ijab dan Kabul...semoga kekal ke Jannah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Followers

Thursday, January 6, 2011

mengidam # 6 = buah buahan tempatan...

assalamualaikum..

sekarang tiba2 terasa cam sedap nye kalau dapat makan ni:-
ehsan dari google..

ehsan dari google

ehsan dari goggle
masalah buah2 ni semua nya bermusim..huhu..durian, langsat, rambutan dan manggis..ish...kt JJ ada kan?susah plak bila nak makan2 buah ni bila tak musim..susah benor nak terjumpa..huhu..

kt kampung, ada dusun buah- buahan2 ni..warisan turun temurun dari arwah  ayah mak..dusun tu mak yang punya..ayah tolong jaga dan memperbaharui koleksi pokok2 buah..paling banyak pokok buahan2 dalam dusun tu buah durian, langsat dan dokong..manggis tak menjadi2..tak tau nape..pisang pon banyak juge..

dulu ada rambutan dan ciku(orang kedah paggil buah sawa) tapi pokok tu dah tua..so ayah tebang..tp tak terkilan sangat sebab belakang rumah ada buah rambutan dan sawa ni..

tapi sekarang bukan musimnya..ada tanya ayah hari tu, bila musim durian?ayah cakap baru je berbunga..maybe by april atau mei baru leh makan..huhu..buah langsat plak musim die selalu selepas musim durian da dekat nak abes..baru die rancak masak ranum..buah manggis???kena g cari kt dusun atuk sepupu :(..bila da musim sampai terbuang2 aje buah ni..banyak sampai pandang enteng je ngn buah2 ni.. klu takde musim mak ai..ssh nk cari..pastu mahal giler :(

1 comment:

Lina Rahim said...

mengidam buah2an tempatan..terpaksa la ke JJ ke ek..sebab bukan musim..takpe, kalau ngidam ni, bukan nak makan byk2 mana pun, dapat rasa pun jadilah kan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;