Tuesday, December 27, 2011

keburukan rumah flat/apartmen/kondo

as-salam..

pagi-pagi selasa dah hangin..bila dah hangin mula la nak nampak yang negatif aje..huhu

part negatif pagi selasa ini adalah keburukan berumah di Apartmen/flat/kondo dll:-
  • lift yang lambat..
    • lift yang tersedia adalah 3..walaupun laju dan canggih pun lift tu, tapi bila da rosak satu, memang lembap..huhu..kalau kes budak2 baru balik sekolah bertembung dengan orang baru balik kerja, sabar je la tunggu turn..
    • kalau rumah bawah(taman), senang je kan..parking je keta, leh lenggang lenggok tak pun berlari2 masuk ke dalam rumah..pantas..

  • penat nak angkut barang dari kerete ke atas rumah/ dari rumah turun ke kereta-
    • ini paling azab bila balik dari shopping barang2 rumah..selalunya yang jadi mangsa untuk kes ini stroller atirah la..dah jadi pelbagai fungsi da.memang penuh,sendat stroller atirah tu..selalu kes ini berlaku 2 kali sebulan..sebab, dalam sebulan kami akan shopping barang basah dan kering 2 kali..tengah dan hujung bulan
    • during weekday, mama angkut Atirah, beg kerja, beg susu& baju atirah ke kereta untuk hantar ke Teratak Manja dan mama akan terus pergi kerja..setiap pagi muatan yang tersangkut kat badan kurus kering ni adalah berat..huhu..jangan la ada orang nk cari pasal time2 camni..memang amukan la diterima..hahaha..

  • parking kereta yang jauh
    • ini adat la bila duduk di perumahan yang tinggi2 kan..sape nak kasi ko parking depan rumah kan..sila la parking di lot yang disediakan..huhu..dulu apartmen Cendana (rumah yg sy sewa sekarang) takde sistem autogate..memang banyak la kete double parking..kena bad luck harus la pagi2 tolak kereta,,itu zaman pregnant kot..
    • bila da ada atirah, kawasan ni dah upgrade..ada sistem autogate..da lengang sikit kereta kt situ..takde double parking yg teruk cam dulu..tp masih ada lg..sekarang ni kalau ada  kereta yang block kereta saya memang mintak makian la pagi2..ye la..dah la penat mengangkut segala beban..plak nk kena tolak kereta..adoi...nak plak atirah tak nk ditinggalkan dalam carseat sorang2, tanpa ada mama di sebelah driver..minta nafas la time tu..nak mengamuk je rasa..
    • korang berumah taman heaven gile kan..kereta depan pintu rumah aje..leh sumbat segala barang sikit sikit..tak penat :)

  • alarm/bunyi kereta yang bodoh!
    • ini kes yang selalu terjadi di pagi buta. di tengah malam dan diwaktu yang dipikirkan kurang sesuai..ye la ko duduk apartmen/kondo/flat kan..dah tentu penghuninya beratus2 orang..maka jumlah kereta juga berpuluh-puluh...malah mungkin mencecah ratusan..selalu je ada kes alarm kereta bebunyi..tuan ntah kt mana..adoi la..sakit hati kalau baby terjaga dari tidur..kita yg tua ni pun rasa sakit hati je dengar
    • kes kalau kereta kena block..ada tuan kereta yang bodoh pergi parking kereta  angkat handbrake..dah tau memblok kereta orang lain, jangan la angkat handbrake kan..huhu.si tuan kereta yang tak boleh keluar tu, bunyikan hon bertalu2-..selama mungkin..dengan harapan si tuan kereta yang bodoh tu akan bangun dari tidor dan alihkan kereta..bukan tuan kereta yang bodoh aje bagun (untung kalau bangun..kalau tak??)..ini seisi perumahan turut bangun intai2 di tingkap..sabar  je la..(ini kes memang rasa nk pecahkan kereta dan nak calarkan kereta bodoh tu)

~.part ini tergantung..sebab dah tulis panjang2 tak tersave,,so malas nak sambung

8 comments:

Ilyani said...

uisy, pjg btol n3...sabo eh fiza...

Hasnah said...

Marah sgt nampaknay tulisan akak kali nie. Bg asna duduk kondo xteruk mane pun. Nie pengalaman asna jugak la dok kondo. Mybe xyah cerita kat akak kot sbab nti mesti akak angin lg hehehe chill chilll nk bgtau 1 jer..

Tak semua apartment or kondo sama situasi dgn akak.. ;)

Ibu Najla said...

fiszah kira oklah ade lif. rumah azian 4 tingkat jer. so takde lif. kalau blk dr tesco shopping brg dapur dah macam nk training angkat berat. angkut selagi boleh. sebab mls nk turun bnyk x. :p. btw, bab block kete org pastu tarik handbrek tu memang boleh bt hangin satu badan.

izyan asimat said...

hahah ini la yg menyebabkan ko hangin ye... heheh kalo aku pon hangin jugak nih.. heheh sabar ye dear...

rDnA said...

waaa..hangin mama atirah yer..sabar ye fiszah..
nanti ada rezeki cari rumah landed ye

Fiszah_pjo said...

yani: hahha..tulis dalam keaddan emo..mmg panjang..seb baik separuh dari asal dah terdelete sebb tak save..klu tak tak tau le..hehe:)

asna: bila tulis dalam keadaan emosi itu la jadinye..hehe..yup betul..tak semua perumahan mengalami benda yg sama :) chill ya

Fiszah_pjo said...

azian: yeay//ada geng yang pernah rasa ape yg sy rasa..hip hip hooray :)...takpe itu semua pengalaman kan :)..sebab emo pagi2, tu yg entry cm kasar je..haha

izyan: hehe..ak kan selalu je hangin2..hehe..ko kenal kan sape ak..hehhe..yea..patut tingkatkn lagi kesabran:)

Fiszah_pjo said...

rdna:..thanks rdna..insyaallah ada rezeki lebih nk cari landed house jugak..mana tau jd jiran dna ke kan..leh la merasa masakan dna yg devass tu :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;