Ijab dan Kabul...semoga kekal ke Jannah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Followers

Wednesday, August 10, 2011

bila adriana sudah pandai meniarap.......

assalamualaikum dan selamat pagi..

semalam saya dan suami MC..saya kena gastrik.so harus la tak puasa..sebelum ni saya tak pernah rasa sakitnya gastrik..huhu,sgt sakit rupanya..pedih giler perut/usus..huhu..klu ditekan kt perut memang sakit.ini kira lanjutan daripada entry yg sebelum ni..

panas badan si suami naik mendadak selepas berbuka puasa..dia tdo berselimut tebal..dalam 1 jam ++ dia da bangun, habes basah baju die dek peluh..time tu adriana bersembang aje ngn mama..sian tengok si suami tu, saya pon g la dapur nk amek air+kain untuk lap badan die..supaya panas kurang..masa tengah mengelap badan si suami..adriana tengok2 aje..buat2 tak layan je la..tup2 die dengan gagahnya memusingkan badan comel die tu..dah tertiarap dah..hahahhaha

kitorang biar aje..adriana berada di posisi yang bagus, die berjaya angkat2 kepala die....tapi tak lama la,da habes tenaga, die mula kuarkan bunyi2 untuk mintak diterbalikkan semula..tahniah untuk adriana atas percubaan beliau untuk pertama kalinya.. Tapi.........


pagi ni cam biasa masa tengah siap2 nk g opis, adriana da bangun..menyusukan die sampai die kenyang baru pakai tudung..dia tengok aje mama bersiap..sy letak adriana bukan kt tepi pun..tidak la tengah jugak..huhu..dah cakap kat adriana, mama nk ke dapur jap, masukkan susu dalam beg untuk dihantar ke rumah pengasuh..huhu..tak lama je pastu dengar suara menagis..dari luar bilik saya nampak adriana da tertiarap kt lantai..huhu..cam nk pecah je jantung tengok..si suami yg terkejut dgr saya menjerit terus terpinga2..

cian kt adriana..nangis kuat betul.huuhu..adalah sangat risau...iye la, die kan baby lg..da la katil tu tinggi..huhuhu....perlu monitor 24-48jam..tkot ada efek lain oleh sebab terjatuh itu..huhu(RISAU!)

*moral of da story: adriana da pandai memusing2kan badan die..so adalah perlu extra berhati2..

p/s: bukan pandai meniarap ye..pandai memusingkan badan aje dulu :)

8 comments:

Anah said...

cepatnya adriana leh meniarap,good girl.. tp alahai siannya jatuh katil la plak, moga xde pape la=)

fiszah_pjo said...

anah: lom meniarap lg dear..hehe..pusing2 badan aje..huh..sgt berharap tak de pape la happen kt baby :)

izyan asimat said...

hehe da nk meniarap da dia... insyirah bru mengiring je.. tu pon asyik dlm situsi berbahaya.. da x boleh ltk kt bouncer.. mcm nk terjatuh...ada skali bhagian kaki da meniarap.. bdn n kepala mengiring je... skali x boleh pusing balik abes meraung...hee tp ble da pndai pusing kena xtra care la..bahaye... hrp2 adriana x pape ye

fiszah_pjo said...

yan: meniarap smbil angkat kepala aje..lom ade pergerakaan kedepan lg..hehe..aah kan. kena extra take care..tapi let the baby try their own way..jgn di paksa2..sebb bby ni naturally akan meniarap, merangkak, berjalan atas usaha dan kesugguhan dorg sendri :)

pizet said...

sian adrianna dugaan tu dibulan posa ni...hope dia ok

.:Mrs. Engineer:. said...

good girl adriana...

fiszah_pjo said...

pizer: alhamdulillah dia ok :)

yani: :)..thanks auntie yani..

WaN@sidah said...

alahai.. ciannya si cumei itu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;