Tuesday, July 5, 2011

kesah turun tanda...

39 weeks 5 days- Turun Tanda

Assalamualaikum..

Siaran tertunda..sekarang baby Adriana sudah  50 hari usianya..tapi hari ni nak cerita kisah sebelum bersalin.

39 weeks 5 days ( 17 Mei 2011)

Malam 16 mei, sudah terasa sakit perut seperti period.tapi buat2 rileks je la..tidur je cam biasa..tapi jam  4 pagi da terbangun, rasa makin kerap sakit. Kejap sakit kejap tak.malas nk kejutkan mak ayah..tunggu sampai azan subuh..bila lepas azan subuh tu, terasa ada ‘something’ kt panties.. rupa2nya darah.cam period day 1 tu..banyak jugak.kejutkan mak ayah, lepas solat subuh, kami bertiga pergi Hospital Kuala Nerang.
Masuk je wad bersalin tu, terus nurse cek bukaan. Baru 1 cm je.tapi contraction dah kuat. Dengan ade darah dan contraction, saya tak dibenarkan balik.so kira check in kt hospital la pg tu. Lepas tu laju2 je kol si suami cakap da masuk wad. So hari tu jugak die balik dari KL.
orang tak pernah masuk wad cm saya, jakun sket
ini pon nk amek pics jugak..

ini check in hospital kuala nerang..bfast makan bihun goreng :)


Sakit makin kerap..so lepas makan tengahari saya tertdo.. 2 jam tido, bangun dah tak rasa sakit langsung.darah pun da makin kurang..dok tunggu jugak sakit  datang lg..tapi tak sakit2 dah..nurse datang setiap 2 jam utk cek tekanan ada Tanya sakit ke tak, memang tak la jawabnya..hubby sampai petang terus masuk melawat..tp saya da tak sakit..darah da takde plak..hihi..bajet tak pe la, nnti malam sakit dtg, beranak je la mlm nye..tp aneh nya sampai kul 12 tengah malam pun masih tak sakit…frust jugak..hahah

39weeks 6 days
Sampai lepas subuh pun tak sakit. Laju je kol si suami cakap tak sakit. Nk balik umah je la..malas nk  duduk wad tu.kt wad bersalin tu ada 2 orang je pesakit  termasuk saya..katil2 kosong je..sorang pesakit tu dah sebulan die  check in kt hospital tu.die kes uri di bawah dan tahap kesihatan tidak memuaskan..so die tak leh wad keja berat.so die dah kt wad tu sebulan. Tunggu cukup bulan  operate je.
Doctor dating check pukul 8 pagi.sebelum doctor cek, awal2 saya Tanya doctor, “saya tak rasa sakit la doctor. Nak balik rumah boley tak?”..doktor cakap “ boley..tunggu saya siapkan report dulu..nanti sakit,datang pulak ye”… so laju laju kol si suami, minta dating amek pagi2 tu J

Petang nya kami berjalan ke Alor Star, hantar adik saya, Mat pizi naik bas balik Johor. So sepetang tu makan macam2..jalan puas2..tapi still tak rasa sakit.dan darah pun dah tak de….
sempat berjalan2 kt Menara Alor star :)

sehari sebelum bersalin..39 weeks 6 days

mat pizi interframe :P 


adik adik saya.
ikut turutan tau..saya ank no 4, mat pizi anak no 5, hasmah
anak no 6, dan paling bongsu, afa

adik adik sy yg masih bujang :)


bila saya bersalin???tunggu next entry ye :)

Cerita pasal turun tanda nak bersalin ni, dari pengalaman saya dan kebanyakan org, turun tanda darah selalunya 1-2 hari baru nk bersalin..kalau turun tanda air-pecah air ketuban, dalam 24 dah konfem akan bersalin. Tapi betul la kata orang, memang sakit giler contraction…itu contraction 1-2 cm je..belum 5cm keatas..okes, cerita pengalaman bersalin next entry ye J

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;