Thursday, July 7, 2011

adriana masuk NICU

assalamualaikum...

lanjutan dari kesah bersalin..

lepas je doktor tunjuk baby kt saya, dorang kata kena masuk nicu baby tu..alasannye sebab baby da tertelan najis sendiri..dan dia menangis tak berapa nak normal..saya tak kesah la..asalkan die selamat dah la..

tak lama lepas setel segala urusan menjahit dan segala maklumat yg doktor nak isi, dorang tolakkan saya ke wad..kebetulan wad kelas 3 da penuh, dorang masukkan saya ke wad kelas 1..saya dan hubby keja swasta, so kena bayar even masuk hospital kerajaan.tp kes saya, saya tak mintak pon masuk wad kelas 1..tapi sebab katil takde kt wad kelas 3, dapat la saya bilik berseorangan..eheh

bayarannya stil lagi rm3 untuk sehari :)..seronok la sebab bilik beraicond, duduk sorang2, toilet pun ada dalam bilik je..semuanya utk saya seorang.terasa best sgt..malam tu saya tdo sorang je..baby kt NICU..boleh la saya rehat.tido aje malam tu..

pagi esoknya hubby datang..so kami sama2 masuk NICU tengok baby..masing2 dapat tengok kejap je pas die bersalin semalam..tercari2 baby kami..tengok je die rasa cam indahnye ciptaan ilahi..ini la rupa baby yg sy kandungkan tu...saya ada tanya doktor tu, bila bby boleh kuar? doktor cakap harus 24 jam..saya kasi susu kt baby..even tak tau ade susu ke tak..tak pernah picit pun..rasanya ada kot kolestrum tu sebab once bby isap je terasa sakit kt rahim.orang kata bby menyusu, rahim akan mengecut..

saya kuar dari wad pukul 12tghari..baby kuar wad kul 12 tenghari esoknya :)

kos untuk baby adriana termasuk charge NICU= RM 64

baby 1 hari :)

2 comments:

Kemn Azmaili said...

hye mama adriana,

i'm a new mommy too!!! followed n linked u!!! do follow mine ya!!! tq =)

Fiszah_pjo said...

hye dear..okes ai akan follow u back..salam perkenalan :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;