Monday, July 11, 2011

better to buy online :)

assalamualaikum...

sejak berkomitmen dengan si kecik adriana rasa nk singgah kedai lepas office hour seperti membuang masa pulak..kecian kt die stay kat rumah pengasuh lama2 sedangkan mama singgah kedai untuk shopping.

since storage bottle utk simpan EBM sudah sangat limited(yeay stok EBM dalam freezer dah bertambah), perlula beli botol untuk tujuan penyimpanan susu..saya tak berapa pandai simpan dalam plastik..sebab bila hantar kat pengasuh, saya suruh die feed kan adriana guna btol yg sama aje..just tukar puting aje..
so saya order untuk benda alah ni:-


nak pergi kedai utk shopping during weekend susah sikit..sebab hubby kt kerja shift..tak tentu weekend die cuti..last weekend saya tak kemana2 pun.hatta kuar rumah pun tak..balik kerja jumaat petang tu, 2 hari saya tak kuar rumah..kuar depan rumah pun tak..pagi isnin baru kuar nk g kerja..punya la malas nak kuar..so alternatif terbaik saya elok la beli aje online..

salah satu faveret kedai online yg saya selalu beli:-


kalau saya pergi ke kedai tu pun tambah duit minyak, tol dll..so better tambah  duit postage aje..rm 6++ aje..
korang ade cadangan tak kedai baby online yang mana lg bagus..(murah berkualiti dan friendly)

5 comments:

pizet said...

aku simpan dalam plastik autumz tu ja...pg2 sebelum nak hntr pengasuh transfer masuk botol...pastu buat numbering...ok la simpan lam plastik jimat space ckit

~YUN~ said...

btul tu fiszah,bila pk2 duit minyak tol,lg worth it beli online kalau kedai tu jauh kan..mm,so far yun rase one baby world plng ok and yet the price sgt reasonable.. =)

Fiszah_pjo said...

pizet: plastik tu nnti kena kasi cair dlu baru leh tranfer kan...tak reti sgt nk handle..so go for botol jugak la :)

yun: betol..klu setakat barang kecik2 kan..lain la klu nk beli barnag berat2..yg kos postage die mahal giler..heheh

rDnA said...

dna pun suka beli online.selalu beli kt onebabyworld ni la.teringin nk g kedai tu..

Fiszah_pjo said...

rdna: saya pon tak pernah g kedai tu..so far antara kedai baby yg termurah setakat ni:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;