Thursday, July 28, 2011

bila babysitter balik kampung.....

assalamualaikum...

fuhh fuhh...tarik nafas panjang setelah sedikit kelam kabutpagi ni..sampai ofis jugak lambat..8.45pg baru masuk ofis..huhu...

kenapa kelam kabut sangat ni???alkesah nya pagi tadi macam biasa saya ni selalu aje lambat bersiap..haha..bila da siap nak angkut la beg+beg susu adriana then last nk angkat adriana untuk ke rumah pengasuh die..hari ni rezeki babysitter adriana sebab saya ada bekalkan puding jagung dan kek coklat lembap..sengaja kasi sebab semalam ada buat dessert utk majlis potluck kt opis petang ni..kesah itu lain kali cerita..

pagi2 pukul 8.20pg ketuk2 pintu sambil bagi salam kat depan rumah babysiter(rumah babysitter tu selang 4 buah je dari rumah saya..satu aras jugak..memang dekat)..then kak ani bukak la pintu. die cam terkejut tengok saya depan pintu tu dan saya nmpak mata die bengkak..dia kata," semalam kol pzah tak angkat..akak ada anta msg..akak tk dapat jaga atirah..akak nak balik kg, adik akak meninggal dunia..maybe sampai hari ahad ni.."

oooo..memang salah saya gak biarkan aje HP abes bateri..haha..saya memang malas nk cas..lepas my sis anta kueh semalam,hp terus kong..malas nk amek cas..saya cakap ngn akak tu tak pe la kak, hasben saya cuti hari ni..esok saya amek cuti pulak..she say sorry...tak pe la kan..ajal maut di tangan Allah..kita tak de hak nk mempertikaikan..dengan muka manis, saya pun pulang ke rumah semula..puding jagung dan kek coklat sempat saya kasi kat akak tu..

balik je rumah( si suami masih tido..ye la die kan cuti)..laju2 je gtau, "abg kena jaga atirah hari ni..kak ani balik kg adik die mniggal"..and he reply..ok..saya yang kelam kabut..dah tengok jam, da lambat ni..macam2 pulak saya ingatkan die..susu kena panaskan la...bla..bla..bla..tak mandikan baby pun takpe..nnti saya balik rehat, saya buatkan..

tapi banyak hikmahnya..
1- rumah pengasuh dekat aje..so tak la nak kena ulang alik or emergency leave
2-kebetulan suami cuti hari ni..
3-ofis saya dekat aje ngn rumah 5 minit drive
4- hari ni ada upacara potluck sempena ramadan..so makan free kul 3 ptg..saya sempat balik rumah during lunch hour untuk tengok 2 insan tersayang kt rumah tu

maka esok, saya harus amek cuti..itu la risiko bila hantar anak ke rumah pengasuh..hehe..takpe la, saya senang ngn akak tu..kalu antar kt nursery insyaallah takde risiko tutup tetiba kan..sebab ada cikgu2 ramai..klu sorg sakit ada lagi yang lain..

cuma sedikit risau la ngn kebolehan si suami nak handle adriana..ye la so far kami bersama aje..klu adriana nk susu, die paskan la kat saya..so skang dia kena handle susu yang sejuk tu..kena panaskan dlu..hope everything fine la..tp saya yakin dia boleh..dia papa yg hebat..

till end..nk buat kerja plak :)

8 comments:

Ilyani said...

insyaALLAH he can do it...trust him ok... :)

Mek Rose said...

innalillah.....

mmgla kan benda2 camni tak dijangka n takleh nak marah2..

alhamdulillah Allah permudahkan semua..kebetulan suami cuti..

takpe..percaya kat somi k..lama2 nnti dia lagi terer dari kita handle anak..percayalah

cuma bab susu tu jela..kene ajar betul2 ..takut salah panaskan

Fiszah_pjo said...

mrs engineer: insyaallah..thanks dear..:)he will be ok:)

Fiszah_pjo said...

kak rose: tu la kan...takdir Allah kita kena terima..banyak hikmah nya kan..hehe..takkan nk masam2 plak..org tu tengah sedih kan:)

tu la, rso gak bab susu tu..hope dak kecik tu kenyang la :)

ciNDerella stRikEr said...

so papa adriana jd mr MaMa laa harini ye. cayo2!! hehehe

Fiszah_pjo said...

cinderella: hahhaha...aah, papa jadi mr mama hari ni..tp die tak masak pun.boleh kira mr mama gak ker?
hehe

ak yuyunz said...

hi salam kenal,

cute adriana.. insyaAllah Papa blh jadi hero utk adriana today :)

Fiszah_pjo said...

yuyunz: hi dear..salam kenal jugak..thanks auntie coz puji sy(adriana)..papa did very well today :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;