Monday, February 21, 2011

pening memikirkan nama anak..

assalamualaikum...

setiap hari asyik terpikirkan nama anak aje..tak tau la encik suami ada terpikir cm saya tak hari hari..maybe tak terpikir kot..die busy kt opis..hehe..

tapi tak tau nak letak nama apa..yup, masih awal untuk memilih nama anak..baru je 7 bulan..tapi da sibuk2 nak mencari nama yang sesuai. bila tengok baby baby yang baru dilahirkan oleh kawan kawan, rasa cam cantik dan sedap aje nama anak diorang..cam mudah je dorang cari nama anak..(ada kejelesan di situ. :P )

selalu juga borak2 ngn hubby pasal nama baby..dia ada satu nama ni..tapi saya pulak tak berkenan..huhu..dia cakap " ayg cari la nama satu lg utk combine kan dengan nama ni A......"..saya tak berkenan la..macam susah je nak matching kan dengan nama A tu.. bila saya sajeskan nama H, dia pun berat hati nak berkenan dengan cadangan tu...

last2 rasa pening dan malas nk pikir..dalam malas2 nak pikir tu, tengok jugak kt intenet nama nama baby perempuan dalam islam..hehe..malas nk pikir tapi hari2 cari nama..ape kes tu???

okes, saja nak share link ni dengan kawan kawan semua..bagi yang dh tahu takpe la..untuk yang belum ada link ni meh mencari- cari nama untuk permata hati ye...

nama nama perempuan dalam islam
http://name.crazyartzone.com/index.asp?ch=F&cat=Perempuan&rows=88&nav=2

nama nama lelaki dalam islam
http://name.crazyartzone.com/index.asp?ch=F&cat=Lelaki&rows=91&nav=2



selamat mencari ye

8 comments:

k|ree said...

masa kiree dulu...kiree bagi banyak senarai nama yg kiree suka...lepas tue, mr.casio yang pilih mana satu dia suka...camtue je...supaya tak bergaduh nak letak nama...tp,nak letak nama anak...atas hak suami sebenarnya..hehehe...tp,kiree juga yg cari...

Rosie Rose said...

ok per pk nama anak awal2. lagi pon dah 7 months, bukanlah awal sgt pon. kite ngan hubby pon dah ada nama. hubby selalu panggil baby by the name skrg, sejak dah confirm jantina bb. :) kami decide sama2 nama bb...

Fiszah_pjo said...

kiree: hubby sy baca komen awak, laju2 setuju pasal hak suami kasi nama anak tu.sambil menjeling2 angkat2 kening..tak sabar nk guna hak die tu..hehe..tunggu la lepas baby kuar, apa nama yg diberi oleh si suami..ai follow je la :)

rose: waaa..da ade nama baby..tak serabut2 pikir..kami masih pending..nnti kuar hope automatik 2-2 setuju..hehe.. dah konfem jantina bby?dah 3d4d ke..takde updte pun..cpt update..hehe

izyan asimat said...

pzah : heheh aku da lame da berebut dgn faizul nk letak nama anak kat bby... tp asal dia cadangkan name je aku taknak... hehe
last2 aku pilih satu nama dia pilih satu nama... nama yg aku pilih dia wajib setuju... hehe name yg dia pilih.. aku list kan dulu yg aku suka.. br dia pilih...
kesimpulannya... nama bby tu aku yg decide.. dia setuju je... hahahah

Fiszah_pjo said...

yan: terbalik ngn kes ak..laki ak mmg stick kt nama tu..tak nk tukar2 dah..( so mmg kene folow la)tp bila ak sjeskan nama utk kombinekan ngn nama yg die nk tu perlu persetujuan die..so mmg die la akan tentukan nama anak..hehe.asalkan mknanya elok udah la kan..hehe

pizet said...

kawan aku br ni bersalin letak nama arissa humaira...a sebab laki dia nak h sebab dia nak kira ok la leh gak gabung

Rosie Rose said...

kite lom wat 3d/4d lagi la fiszah... tp dah 2 kali scan, mmg cam obvious boy sbb nampak mcm birdie dia ngeh ngeh ngeh... tp kalau girl pon tkpe, sbb dah ready satu nama utk boy, satu nama utk girl ;)

Fiszah_pjo said...

pizet: sedap nama baby tu..waaa..seronoknye senang dpt nama baby

rosie: baby boy ye...peneman daddy tengok bola la nnti..hehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;