Wednesday, December 22, 2010

Atiqah Adnan 1st contest..

salam kawan2..mari mencuba nasib di contest sulung anjuran Atiqah Adnan...hadiah lumayan okes (^_^)



Dah lama da draft untuk join contest ni.opss..saya bukan la insan yang kreatif..huhu..tak tau camne nk tarik perhatian Puan Atiqah ni..eheh..tapi saya mahu mencuba dengan sedikit ulasan untuk salah satu entry  Puan Atiqah ni sementara masih belum tutup contest ni..
Semua entry yang cik Puan Atiqah buat semuanya menarik bagi saya.tapi antara banyak banyak tulisan Atiqah ni, saya paling suka entry MELAKA WORLD  HERITAGE CITY..very helpful dan informatif.

As i know a little bit about Atiqah ni, dia anak jati Melaka..and She proud of it..

Mari kita tengok secara rawak, apa yang terkandung dalam entry Atiqah ni.


  1. Eye of Malaysia
  2. Melaka Wonderland Theme park&Resort
  3. A Famosa Water World
  4. Jonker Walk
  1. Menara Taming Sari
  2. Kota A Famosa
  3. Masjid yang Cantik( sory tak tau nama ape)
  1. Homestay
  2. Melaka's River
  3. Melaka Planetarium
Sebenar banyak lagi yang Atiqah listkan dalam entry die tu..saya rasa teruja nak ulas entry pasal tempat2 menarik di Melaka ni sebab mengingatkan saya kembali kepada nostalgia lama...

pada tahun 1996...
Time tu darjah 5, saya ikut rombongan Sek.Keb.Tualak, Kedah...sekolah rendah saya la..3 hari 2malam  ke Melaka dan KL..sangat seronok masa tu..ye la kan..tak pernah jalan jauh2..pulak tu dengan kawan2..ya ampun..sangat seronok ok..macam2 bekalan makanan saya bawak.. kami pergi 2 biji bas..tambang hanya RM 70 all in..seronok kan..makan & jalan2..

pada tahun 1996 tu, tak banyak tempat perlancongan kt Melaka seperti yang Atiqah listkan..tapi masih lagi antara negeri yang banyak destinasi perlancongan..tempat yang kami lawati  Kota A Famosa, Taman Buaya, Taman Mini Malaysia...itu aje..hahaha...budak sekolah rendah katakan..itu je pun da cukup seronok..hehe

sekarang dah 2010..macam macam kemajuan dah kt Melaka..baru2 ni pun Melaka dah diisytiharkan sebagai Melaka Maju 2010. Tahniah buat rakyat Melaka..

Entry Puan Atiqah ni sangat berinfo untuk siapa2 yang bercadang untuk pergi bercuti dan bawak family berjalan2..atleast ada point ke mana harus dituju..so takde la kering idea, ke mana nk berjalan2 kt melaka..
Good Job Atiqah..

hey uols..meh cepat2 join contest Atiqah Adnan ni..tarik tutup 2 Jan 2011...
mana tau ada rezeki dapat rm100 kan..takpon dpt hadiah smpingan..hahah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;