Ijab dan Kabul...semoga kekal ke Jannah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Followers

Thursday, December 23, 2010

kelakar tgk org yg dengki ni...

assalamualaikum..

camne nak cerita ek..benda ni bukan berlaku pada diri sendiri..tapi berlaku pada orang orang sekeliling..
macam macam peel la..kita yang jadi pemerhati ni kadang2 rasa jelek sebab tak habis habis "makcik2" ni buat statement ntah ape2..hehe..lepas tu terkena pada diri sendiri..tapi kelakarnya "makcik2" ni masih tak sedar..org lain yang baca rasa kesian aje..sambil menggelengkan kepala.

kecian tengok orang yang dengki2 dengan kekayaan, kemewahan, kebahagian orang lain ni..sebabnya cara orang yang dengki ni sangat obvios ok..tak elok dengki2 ni..syukur je la dengan apa yang kita ada..kalu nak dengki2, sampai bila pun hati rasa sakit aje..

kes 1
biar la orang lain nak pakai  atau berfesyen camne sekali pun..terdedah sana sini ke.."makcik2" pun lebih kurang jugak..tak guna pakai berhijab elok  tapi asyik nak kutuk dan mengumpat cara orang...kalau "makcik2"tak suka, cari la alternatif berilmu sket nk tegur orang..kalau tak boleh sangat, marah dalam hati jela..dari nak sound dengan cara tak berhemah..nampak sangat kelakar tu..

kes 2
kalau orang tu kaya, banyak duit, die nak belanja mewah2 untuk fam, kawan2 atau diri sendiri, biar la..dah memang duit dia.."makcik2"tak rugi sesen pon..duit diorang kan..dah memang gaji diorang dan hubby lebih besar..dah memang dari kecik lagi dh biasa dengan barang barang mewah ni..yang "makcik2" nak sakit hati sangat kenapa? yang "makcik2" sakit hati tengok diorang makan kt tempat2 mewah..beli barangan yang beribu sekali pon kenapa ek?sebab "makcik2" tak mampu kan?sebab tu "makcik2" rasa tak puas hati je ngn apa yang diorang ni ada...huhu..jgn camtu  "makcik2"..nampak sgt kelakar ok..ramai yang kesian ngn "makcik2".

kes 3
pasal family ni hak masing2 la kan..nak mencorakkan macam mana.."makcik2" rasa tanggungjawab as isteri dan ibu yg "makcik2"jalankan dh cukup terbaik ke sampai nak kondem kehidupan orang lain?wah wah.."makcik2" dh  rasa yang korang la ibu dn isteri terbaik  ek..sangat la kelakar...orang sekeliling pun perasan yang "makcik2" ni jenis suke tgglkan anak2..lebih kepada aktiviti sendiri...atleast orang len angkut jugak anak laki..tak kesah la nak angkut anak laki ke tak ke..yang penting jangan nak menuding jari kat orang lain."makcik2" buat statement yang menunjukkan "makcik2" banyak sangat buat kelakar la..

kes 4.
si batu api..adoi..ini kes tak sedar2..bajet baik..pastu die yang cucuk orang..wah wah..kamu paling kelakar ok!

ok dah la pasal makcik yang kelakar ni..kita yg tak terlibat pon kadang2 naik menyampah..sudah2 la "makcik2"..sabar la ngn kehidupan korang..jangan sampai orang listkan segala kejelekan kamu baru kamu nak jauhi statement2 kamu yang KELAKAR tu.


p/s: nampak seperti penulis agak emo kan? tapi saya rasa korang pon ada alami kan kes2 "makcik2" yg suka buat kerja KELAKAR ni kn?

3 comments:

k|ree said...

hurmm...biasa la tue...mmg ada golongan yg camnie...tak penah besyukur dgn diri sendiri..tp,nak kata org lain...

fiszah_pjo said...

kiree: btol..setuju sangat..hehe..ken bersyukur dangan apa yang ada baru la tak rasa dengki dgn org lain..hehe,,macam2 berlaku di opis ni..heh

Lina Rahim said...

selalu jumpa..tapi memang selalunya terdiri dari golongan 'makcik2'..harap2 bila kita dah berumur macam makcik ni tak jadi macam diorang..hahha..ada tag, klik sini. Due date Jan 1,2011

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;