Ijab dan Kabul...semoga kekal ke Jannah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kesayangan..Anak sulung kami : Nur Adriana Atirah Binti Syahnon

Lilypie Fourth Birthday tickers

Permata Hati kesayangan.. puteri ke dua, Nur Eryna Elisa Binti Syahnon

Lilypie First Birthday tickers

Followers

Tuesday, November 29, 2011

check up 6 th month Atirah ~ papa teman..yeay !

assalamualaikum..

hari ni bawak atirah pergi check up untuk 6 bulan..untuk check up 6 bulan, ada suntikan hepatitis B. as always menunggu di klinik kerajaan 3-4 jam..macam biasa la kan..ehehe..pergi pukul 8, dekat pukul 12 baru setel..hadoiyai...permulaannya atirah ceria main2..lepas susu, mama dodoikan suruh tido..nasib baik dia tdo lama..dekat 2 jam atirah tdo dalam klinik...


atirah tido aje :)

my bam bam sedap tido dalam ekon
perkembangan terbaru atirah:-
  • berat: 8.3kg
  • panjang:72cm
  • ukur llilit kepala: 41cm
  • ukur lilit dada: 44

perkembangan atirah seusia 6 bulan:-
  • sudah pandai sebut papa( masa die suka/tengah main2)..sudah pandai sebut mama(lebih kepada amma...semasa nangis)
  • sudah pandai meniarap dan bergolek..belum merangkak
  • belum tumbuh gigi
  • kulit pipi atirah sensitf..kadang2 naik merah2,..kesat..kdang2  licin gebus..
  • sudah boleh mandi air sejuk.(selama ni mandi air suam)
  • sudah pandai main dan membebel2..
  • sudah kenal orang..terutama mamanya..sudah tau bila mama nk pergi dapur pun mula merengek2..sebelum ni ok je..
  • sudah pandai menghulurkan tangan bila nk minta didukung..
  • atirah makan semua jenis bubur..tak kira dikisarkan dengan sayur atau buah..
  • alhamdulillah masih susu ibu sepenuhnya walaupun stok susu hnay bertahan 1-2 hari..hehe
itu aje la, perkembangan terbaru atirah..

p/s: tajuk entry...haha..betul, papa temankan atirah check up hari ni..


6 comments:

♥ Elin ♥ said...

semangatt sungguhh!!..
baru 6 bulan dh mcm tuh.mintk sikit isi2 tuh yer.:)

Anah said...

semangatnya Atirah..Adam 10 bulan baru 8.5 kg..cam nak gigit je pipi atirah tu..ngeeee

fiszah_pjo said...

semangat sungguh si bam bam neh..hehe..kdg2 mama pun risau//tkot sgt klu ter obes..huhu...amani da slim melim..cun!

fiszah_pjo said...

anah: hehe..semangat atirah..belum nk susut lagi,tp ok kot, sekarang naik da sikit2..hehe...jgn gigit kuat2 auntie..nnti skit la pipi atirah..ehe

Mama Eika said...

makin besaq makin pdai budak2 ni...cam ank aku...kecik2 baik ja dok..la ni tgk kita bangun ja dia laju ja merangkak ikut...klu buat xtau ja teriak...lama2 kurus coz dok kerabat sana cni....tggu atirah leh merangkak memang susut badan

fiszah_pjo said...

mama eika: kan...budak makin lama makin pandai//adeje la peelnya..tu la, nnti2 susut la bdan cik atirah tu kan..tunggu merangkak :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;