Friday, November 16, 2012

jalan jalan ke Muzium Negara _part 1

as-salam

hari ahad yang  lepas, kami pergi ke Muzium Negara. sebenarnya tak dirancang pun,sehari sebelum kejadian, maksu afa datang ke rumah,sebab dia cakap ada program pagi ahad di Muzium Negara.so dia minta saya hantarkan.so alang alang menghantar beliau, kami pun bersiap2 sekali untuk berjalan jalan ke Muzium Negara.

selama di KL ni, kami suami isteri belum pernah jejak masuk ke dalam Muzium Negara walaupun selalu je tengok bangunan Muzium Negara tersergam indah di sebelah jalan..

untuk masuk ke perkarangan Muzium Negara, setiap kereta perlu bayar RM3. dan untuk masuk ke dalam Muzium tersebut perlu bayar RM2 seorang. tak mahal pun kan!berbaloi lah untuk menambah sedikit ilmu dan menimba pengalaman..

sampai je kt Muzium kami brunch dulu, ada kafeteria yang menyediakan pelbagai makanan.harga juga berpatutan. atirah dan mama makan bubur sup tulang. papa makan nasi campur.time ni maksu da bersama rakan rakan beliau.

lepas makan baru bertenaga untuk explore muzium.atirah la paling semangat berlari lari dalam muzium tu,,penat mengejar dia je..okes.mari lihat gambar :)

 gambar kt atas ni adalah papa dan atirah bergambar di tangga pintu depan Muzium Negara. ada sedikit kerja naik taraf dijalankan.




 mama dan atirah di pintu masuk belakang Muzium Negara. kawasan parking letak Kereta.


 batu bersurat.ini di bahagian lower ground. ada dua tingkat dalam muzium ni dan terbahagi kepada 4 bahagian.


 bergambar bersama bentuk muka bumi Malaysia..dan sudah masuk bahagian zaman neolitik, paleolitik dan zaman sebelum british menjajah


  cik atirah yang berjalan tanpa rasa penat!

tembikar dan pasu-pasu peninggalan sejarah di zaman purba..



di belakang gambar kami tu adalah patung orang zaman paleolitik,sekali tengok macam  real je.cara hidup mereka  di zaman purbakala..



okes..kat sini dulu entry untuk kali ni..sambung next episod ye :)

2 comments:

ciNDerella stRikEr said...

OOT sekejap...
cantik nye rmbut cik athirah.. bg la petua sket utk cik QQ yg kekurangan rambut ini. hehehhe

Hasnah said...

last asna pergi musium masa form 3 hahaahha masa tue ada pameran hantu2 kat malaysia haha. apa kena tah pergi muzium nak tgk pameran hantu hahah =D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;