Tuesday, October 2, 2012

side income:crochet dan kek

as-salam

alhamdulillah..syukur kehadrat ilahi..saya jumpa apa yang saya suka dan minat..dan alhamdulillah ianya menjadi side income bulanan yang tidak lah lumayan tapi cukup buat menyenangkan hati..alhamdulillah..

minat crochet ni bermula masa mengandungkan Atirah.even belum pun kandungan besar dan scan masih belum nampak jantina, naluri saya kuat mengatakan baby yang saya kandung itu perempuan..lagipun memang family saya ternanti2 cucu perempuan sulung.anak akak saya, Nabila cucu perempuan pertama.tapi beliau anak kedua.tak sama dengan anak sulung :)..hehe

masa tu, suami kerja shift lagi.selalu kena keja malam..sementara tunggu dia pulang, gigih la saya bukak you tube belajar crochet.ye kawan-kawan..belajar dari you tube je..korang pun boleh kalau korang nk.yang penting  kena beli benang dan jarum..

ini entry yang lama saya tulis perihal permulaan minat crochet :)




sekarang hasil hasil crochet saya satukan dalam blog crochet saya..mari la lihat hasil saya yang tak seberapa ni :)


sekarang ni, alhamdulillah tempahan topi, bekas air dan booties baby sentiasa ada. saya tak boleh amik banyak tempahan memandangkan kudrat dan masa agak terhad.adakalanya terpikir mahu berhenti keja da jadi suri rumah sepenuh masa sambil crochet..tapi risau uols!!!cannot simply2 resign.

perihal kek dan tart jugak ada tempahannya.tp saya tidak open secara public.di kalangan adik beradik aje..kawan akak, kawan adik sj yang order.itu pun saya mintak dorang datang amek sendiri.alhamdulillah walaupun tak rancak mana, cukup sekadar menambah barang2 dapur :)..



yang penting..syukur alhamdulillah

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;