Ijab dan Kabul...semoga kekal ke Jannah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kesayangan..Anak sulung kami : Nur Adriana Atirah Binti Syahnon

Lilypie Fourth Birthday tickers

Permata Hati kesayangan.. puteri ke dua, Nur Eryna Elisa Binti Syahnon

Lilypie First Birthday tickers

Followers

Tuesday, October 30, 2012

atirah dan kedai runcit


as-salam

malam ni entry berkenaan anak dara saya yang kian membesar itu..makin pandai mengeksperikan perasaan..pandai meniru dan alhamdulillah sihat walafiat.
19/10 yang lalu genap usia atirah 17 bulan yakni setahun 5 bulan,.cepat masa berlalu..si comel berambut ikal mayang itu makin cantik seperti seadaanya mewarisi gen dari mama dan papa..ye, atirah makin cantik..cantik adalah subjektif.so di mata seorang mama, atirah makin cantik.hehe.( mak mana tak suka puji anak kan..hehe..kang kata tak comel, mamanye jugak yg tak comel..baik cakap cantik.so nanti mama pun jadi cantik).hehe

silap saya jugak kot, suka sangat berhenti ke kedai runcit dalam kawasan perumahan saya tu,nasib baik la kedai runcit memang ada sebijik je.tu pun barang tak banyak.kalau lah supermarket yang banyak barang tu, parah den! selalu time balik sekolah dalam jam 6 petang++ kami berjalan beriringan selepas turun dari kereta..selepas memastikan kawasan yang selamat baru saya turunkan dia dari dukungan.

antara aktiviti wajib setiap pagi dan petang adalah memetik bunga kertas.ada beberapa deretan pasu pokok bunga kertas di tepi jalan yang menghiasi kawasan apartmen kami ni.atirah suka kan bunga kertas tu.wajib kutip sekuntum bunga kertas,nasib  baik la pokok tu berbunga banyak.kalau bunga ros yang segan2 nak membiak banyak tu harus la ada amaran" jangan memetik bunga"..hehe.atirah suka bunga kertas tu.kelakar pun ada..hari-hari sure ada sekuntum bunga kertas di jari mungil beliau.atirah pegang sampai masuk dalam rumah..hehe..

selain dari bunga, laju je atirah menonong masuk kedai runcit.tak payah suruh dia akan sendiri pergi amek segala wafer/keropok  yang boleh diambil.adoi la..tp selalunya mama belikan satu je keropok.30 sen setiap hari.seboleh nya mama akan laju2 melintasi kedai runcit tu.ada 2-3 kali menangis beria atirah sebab tak singgah kedai tu..amek la banyak mana pun, time membayar, mama pastikan 30sen je.yang lain sume letak balik.atirah tak kesah asalkan ada satu untuk dia..

hari isnin minggu lepas saya ready dengan kamera.Miss Violet yang baru tu senang dibawa kemana mana.so jom lihat aksi atirah dan kedai runcitnya..








saya belikan aispop..haha.tak elok amalkan ye.ini kali kedua atirah minum ais ni,pertama dulu sebab papa dia yang belikan.die suka nak tiru.now kali kedua mama pulak belikan.jangan beli selalu ye.ada banyak kandugan gula dan pewarna.if terlalu kerap diminum oleh bayi/kanak-kanak, kebarangkalian untuk mendapat diabetes adalah tinggi.

dulu saya ada dua orang sepupu yang berusia 6 tahun masa itu.mereka dimasukkan ke dalam wad akibat kencing manis kerana ais pop tersebut.sian.abes bengkak satu badan.

saya beringat juga,saya kasi atirah hanya sekadar merasa.bukan selalu.huuhuh..

1 comment:

ciNDerella stRikEr said...

comel nye atirah. pandai letak keropok d kaunter lg. kelasss...!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;