Ijab dan Kabul...semoga kekal ke Jannah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Followers

Wednesday, March 21, 2012

memahami kasih sayang telus seorang ibu

as-salam

balik kampung baru-baru ni, saya dapat lagi baju baru dari Mak. Mak pergi ke Kelantan..ada belikan blouse beberapa pasang..tak kisah la untuk anak mana pun yang ada dirumah..ye la..mak ada 5 orang anak perempuan..semuanya lebih kurang aje saiz nya..kalau ada rezeki sape2 dapat la baju baru tu..

kadang2 mak pergi kedai, beli kan kain pasang beberapa pasang..beli kan untuk anak2..tapi tak khusus untuk sesiapa..tengok la pada rezeki anak tu bila baju siap dapat la..mak memang macam tu..pergi mana -mana dia tak pernah lupa nk belikan sesuatu untuk anak-anaknya..ayah pun sama..tapi mungkin kurang nampak..

sedangkan anak2 mak semua da besar panjang..3 dari 5 anak perempuan mak dah berkahwin..beranak pinak..ada 2 orang ja belum berkahwin dan yang bongsu tu pun dah berusia 19 tahun..tapi mak masih seperti dlu..masih buatkan baju itu baju ini untuk anaknya pakai..belikan itu, belikan ini...belikan barang kemas untuk anak daranya..ye la kan anak perempuan..

sedangkan baju mak pun tak bertukar mana..walaupun ada anak belikan baju baru, masih suka pakai baju lama2..selesa katanya..sanggup tak bertukar baju baru asalkan anak bergaya..hehe..tp mak tukang jahit..so kalau berkenan mak buat je la baju untuk dia sendri..so ada la bju  baru..anak2 belikan kain je la :)

naluri seorang ibu..bila da ada anak baru memahami perasaan itu,,sekarang ni bila dah ada ank, kemana2 pun pikirkan anak..laju je nak belikan baju baru..aksesori baru..sedangkan bulan lepas dah beli..alasan nya sian kt anak..jemu pakai baju yang sama aje..hehe..

haish..memang betul..itu la perasaan ibu..suka tengok anak berpakaian cantik2...
..banyak lagi cerita tentang mak..tapi tak terdaya nak diuraikan satu  persatu..

dan sekarang sy hanya mahu cakap, saya sayang MAK sangat2..Mak harta saya dunia akhirat

mak disiapkan masa hari perkahwinan saya..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;