Friday, October 7, 2011

mode emosi: do not spread your emotional to frens...

assalamualaikum...

entry emosi...(tak berkaitan ngn suami atau anak..ini semata2 diriku dan rakan2)

apa korang rasa if org selalu cop kamu "cepat terasa". " sensitif giler" " emo la ko ni" " cepat melenting".."ko ni tak cool lansung".."cepat sentap"..all the bad labels.

kenapa orang cakap kamu macam tu??????cuba cari mana salahnya, sampai orang cop kita cam tu...

dari pengalaman saya sendiri..orang yang selalu cop kita macam tu adalah orang yang selalu kita bercerita, orang yang selalu hang out ngn kita..sebab dorang dengar dan nampak ape yang kita buat dan cerita..oleh itu, pengajaran buat saya dan rakan2, silalah luahkan perasaan anda kepada ibu, bapa, atau adik beradik..sila jangan cerita kt rakan2..

kenapa???

mereka mungkin tak memahami siapa diri kita sebenarnya..kalau kita cerita kt adik akak, ibu, diorang akan paham..sebab kita membesar sama2..tau mana kurang dan lebih nya diri kita..dan dorang takkan sewenang2nya melabelkan kita itu ni..dengan adik akak ibu bapa, kita akan rasa lebih tenang sebab kita mengekspresskan segala feeling tanpa sembunyi..dan insyaallah takkan di blame..

depan rakan2, jiran2 atau sesiapa saja selain dari family, korang kena sogokkan cerita yang paling baik..semunya harus happy2..semuanya positive side..korang kena manis2 kan muka..korang kena gelak2.....depan kawan2 jangan nangis2..jangan cerita nak maki2..so anda akan dilabel "die tu cool la".."happy go lucky je" " best la ko ni..senyum gelak2 je "  "sporting la ko ni "  " open minded la ko ni"..dan banyak lagi good label..korang kena paham jugak, kawan2  atau sesiapa selain dari family ni tak kenal sape anda..baru je jumpa 2-3 tahun..ada yg sekadar jumpa di FB je...


back to basic...bukan senang nk cari true friends...family first!

p/s: azam saya lepas ni nk anak ramai2..hahah...kasi adik ramai kt atirah..supaya soon, atirah ada tempat untuk kongsi masalah..klu anak tunggal. sian atirah..huhu..like me, got 7 sibling include me..
p/s/s : thanks to my sisters and bro yg selalu menjadi tempat luahan perasaan

2 comments:

Lina Rahim said...

memang betul pun Fiszah..kadang2 kawan2 yang selalu mengata tu pun sebenarnya lebih emo..tapi diorang nak kita je yang dengar luahan mereka, mereka tak nak dengar luahan kita..

beraninya Fiszah nak beranak banyak..saya takut..hihiihi..

Fiszah_pjo said...

lina: setuju ngn pendapat lina..hehe..bab beranak tu kan, sakit kejap je,haha..masa 2 minggu lepas beranak tu mmg serik tak nk beranak da..lepas anak da besar ni, tak rs ape dah..rs nk mengndung lg plak :)..
nnti turn lina sure lg excited,jgn lupe kongsi2 tau

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;