Ijab dan Kabul...semoga kekal ke Jannah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, November 2, 2010

terlalu jujur...huhuh:(

salam selasa kawan2...

semalam bila berborak2 dengan mak dan kak.jat pasal monthly check up dekat klinik..

kak.jat cakap kenapa awal sangat nak kena minum air gula.." hang ingat sedap ke air gula tu???", " selalunya doctor suruh minum air gula kalau berat badan naik mendadak.."

huhu..ye ke..ntah la..sebab nurse ada tanya pasal sejarah ibu bapa..saya cakap mak ada kencing manis dan darah tinggi...

lepas tu mak cakap," ish. itu masa sekarang je..da tua tua..dulu2 mana ada kencing mnis dan darah tggi tu..kencing manis plak kejap je aritu masa demam..skang da takde"

" jangan la jujur sangat...nanti nurse tu cek bukan2..."

bukan tahap kronik pun..skang darah tiggi mak tak tggi da..kencing manis pon takde dah...

dan sekarang saya menjadi takot untuk 11/11/10.. sebab nurse dah pesan, malam sebelumnya harus puasa, sebab nnti nk kena minum air gula before amek darah..

damn...pening dan takot..cis...akibat terlalu concern la konon2 dengan sejarah kesihatan ibu..waaaaaaaa...
seram...

3 comments:

rDnA said...

sgt tak sdp air gula tu. mujur sekali jer kna minum.nnt minum sekaligus tau.jgn minum sikit2.nnt lg terasa ketaksedapan tu..

fiszah_pjo said...

huhutu la,, boleh tak klu tak yah posa..then tak perlu g mnum air gula t.g check up biasa.agak2 nurse paksa tak?

azian abdullah said...

saya pun dulu mcm tu. jujur giler. sume iye..iye jer. takut lah konon kalau jadik ape2 kan. at last kena minum air gula. tp takpe, kalau kita sihat insyaAllah takkan ada ape. air gula tu depends pd kk jugak. mcm saya kena, takdelah manis dan likat sgt dorang bancuh.. masih mampu utk ditelan. alhamdulillah result, normal. takde diabetes pun...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;