Wednesday, July 28, 2010

rezeki itu tetapan Allah

salam kawan2..

untuk orang yang dah kahwin, kalu wat status camtu ramai akan tertanya2..betol tak?tambah2 kalu post kat FB..laju je komen nye..

REZEKI...

itu memang kerja Allah..walau sehebat mana kita merancang dan berusaha, andai bukan rezeki kita redha je la ye..hehe
berbalik pada status ak.. ak belom berbadan dua ye..haha. so stop dekat situ...jangan buat telahan yang bukan2 ye..belom rezeki kami lagi..cukup 3 bulan dah kahwin.so masih awal untuk begitu frust ye..
enjoy hidup berdua dulu..

DUIT.
merupakan salah satu simptom rezeki yang paling besar nikmatnya untuk para lelaki dan wanita yang dewasa..haha.maybe budak kecik tak bape nak paham sangat kot.sebab dorang tak pandai cari duit sendiri lg. buat mereka yang telah dewasa, duit itu sangat diperlukan untuk kesinambungan hidup.
buat mereka yang baru melangkah masuk ke alam perkahwinan yang mana memerlukan Duit untuk melengkapi rumah dan pelbagai yang lain..
ini kes untuk suami isteri yang tinggal bersama dan jauh dari keluarga.kalu dok ngn mertua atau dok ngn parent sendiri..keberdikarian tu ak rasa tak bapa nak terasa kot...
cabaran besar untuk pasangan ni nak set up family sendiri..tinggal berdua di satu rumah yang perli dilengkapi dengan pelbagai bahan asas..mencabar kan????
kalu dok ngn mak ayah tak perlu pikir sangat nak beli peti ais, dapur masak, mesin basuh, raktv set sofa tilam dan katil dan sebagainya...

so bila keadaan macam ni, bila dapat lebihan wang sama ada bonus atau pemberian insan2 tertentu sangat la gumbira dan bersyukur..betol tak?sebab tu ak cakap, rezeki manusia adalah tetapan Allah..andai belom rezeki cuba lg..andai dah dapat rezeki syukur banyak..

hari ni dapat gaji..dapat projek support elaun..dapat duit kutu..ak rasa sangat hepi..hehe..so perancangan berjalan lebih lancar..

nak beli peti ais...yeay..(T_T)orang len dah lama ade peti ais..ak bulan ke 3 baru mampu beli..hehhehe..
petang ni dapat..best2.

p/s: walaupun kelihatan seperti jakun maafkan la penulis ye..dah lama menantikan peti ais..hhee

6 comments:

Lina Rahim said...

bukan jakun la Fiszah..at least dapat juga peti ais sendiri..kami ni pakai tuan rumah punye lagi..hehehe

Lina Rahim said...

bukan jakun la Fiszah..at least dapat juga peti ais sendiri..kami ni pakai tuan rumah punye lagi..hehehe

2 H@T! MeN j@D! 1 said...

salam
takpalah fiszah,3 bulan oklah dpt beli peti ais dah
hehee
best tgk kehidupan fiszah skrg:)

Fiszah_pjo said...

lina: hehe..sementara ada tuan rumah punya guna aje la dulu kan/nanti kang ade 2 biji plak peti ais...kat umah sy skang takde lgsung..kena bli jugak la..malas nak beli ikan sket2..ari2 lak tu..hhe

maksu: hehe..kehidupan maksu pon best juge...hehe.masing2 ade corak hidup sndri kan..kdg2 sedih, kdg2 hepi..lumrah hidupkan...hehe

k|ree said...

best kalau dapat beli dengan duit sendiri...kita masuk rumah awal....tunang je...dah duduk rumah sendiri...cari barang perlahan2...beli ikut kepentingan... :) peti ice lagi penting dari mesin basuh... :)

Fiszah_pjo said...

kiree:btol..seronok sangat rasa dapat beli ngn duit sndri..rasa cm overexcited..cam tak pernah ade peti ais je..mayb beli untuk diri sndri kan..
rumah da ada sonang kerja kan..bel sikit2 tak terasa..da kwen umah dah ada brg2 keperluan..cam pzah pas kwen baru masuk..hehe..slow la sket..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;