Ijab dan Kabul...semoga kekal ke Jannah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Followers

Wednesday, July 14, 2010

HP perlu ada dengan pengantin/bridesmaid...

salam..

tajuk entry memaparkan kesah yang patut diambil iktibar..

di majlis persandingan, kebanyakan pengantin memang tak pegang hanphone..kebanyakan dan atau tidak ada langsung pengantin akan hiraukan hp dia..patut la dihiraukan pasal hp ni..tak semua tetamu tahu kedudukan rumah kita tu..even dalam KL pun sesat nak mencari..inikan pula di hulu atau pedalaman( temapt tak pernah sampai)..then no telefon sedara mara pengantin memang tak tau..

ini kejadian yang berlaku pada ak dan suami. masa majlis di Kuala Nerang, Baling dan Palong.memang kami takde pegang HP.

alkisah yang ak rasa sedih dan ada orang bengang giler...Masa di Palong, kawan satu tempat kerja dengan suami nak datang agak lambat.sebab ada kenduri sebelah sedara dia..dia ada sms. tp sms tu kami baca da lewat malam.kesian kat kawan die..kawan hubby datang dari KL.KL ke Palong paling laju bawak pun dalam 2jam30min.. bayangkan kalau dia da datang jauh2 pastu boleh tersesat plak ke Alor Gajah..end up berusaha jugak sampai tapi bila diteleponnya pengantin,
takdapat di hubungi...uwaaaa..kalu ak jadi insan tu ..memang nak mengamuk je rasa...

dari pihak pengantin, ak dan suami sangat2 minta maaf atas kejadian tu..hp ak ngn suami pun selalu adik2 ipar/anak buah buat main game.bila nak cari time tu la bateri da nk kong..huhu..sabar je la hati..tak tau nak cakap ape..rasa bersalah sangat...

langkah  langkah mengatasi
  • bagi pengantin lelaki yang ada poket seluar atau poket baju, simpan la hp korang dalam poket terebut. dan pastikan bateri full.
  • buat pengantin perempuan, mintak bridemaid korang tolong pegang..kalu pengapit pun tak cukup tangan da, kasi la kat mak ayah..sebab konfem baju mak ayah berpoket kan..
  • buat tetamu, bawak la kad.supaya boleh refer no bapak atau sedara pengantin untuk dihubungi..
  • buat keluarga pengantin, sediakan la tanda arah sebanyak boleh( yang boleh diterima akal la).. tak semua orang tahu even simpang yang korang rasa ramai da tahu.. cuba sediakan papan tanda yang jelas dan cuba pikirkan orang yang memang tak tahu langsung jalan ke rumah anda..
p/s: ak mewakili pihak keluarga pengantin di Kedah dan Palong, minta maaf atas segala kesulitan yang anda hadapi semasa/sepanjang majlis berlansung..kami insan biasa yang tak lari dari melakukan kesilapan..

2 comments:

nin said...

ye betol..sian mereke..

LinaRahim said...

Hm..pengantin memang jarang pegang phone..tak boleh nak salahkan pengantin kalau tetamu tak jumpa jalan.

nak letak signboard banyak2 pun, takut ada orang mengata "elleh, macam anak dato' kawen je.."

takpun keluarga pengantin marah macam ni "eh, nak letak banyak2 signboard ni ingat ni umah kat tanah haram setinggan ke..?"

so, kalau nak pk ckp2 orang memang susah lah. yang penting menyenangkan tetamu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;