Ijab dan Kabul...semoga kekal ke Jannah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Followers

Saturday, September 4, 2010

minggu terakhir di bulan ramadan...

salam...

lagi 6 hari je nakng   raya.. cikgu cikgu dan student dan mula cuti...skang ni masa nk collect kuih raya yang ditempah...masa nk g amek baju raya yang ditempah...masa untuk tukar duit raya dan masukkan dalam sampul..

tapi sedih kan..dihujung ramadan kita menyibukkan diri dengan kuih raya, baju raya, hiasan rumah raya..tapi malam lailatulqadar dah terlepas ker??????huhu..tak terperasan..rasa sedey sebab kadang2 tak perasan pun kelainan malam...sebab selalunye malam di dalam rumah je..bulan puasa ni hubby kerja malam je..ak ngn suami sempat bertarawih di masjid sekali je..malam pertama di bulan Puasa..

dulu masa kecik2- zaman belajar, ikut mak ayah gi surau..terasa jugak suasana malam bila pergi dan blik ke surau kat kampung tu...masa belajar kt UTM pon masih berkesempatan berterawih dengan kawan2..masih alert dengan  suasana malam..dan masih mencari2 malam lailatulqadar..

tapi sejak dah kerja, jarang sangat pergi ke masjid/surau..huuhuhu..salahkan diri sendri jugak...huhu..takde geng nak g..waaa..alasan je kan????? masa da kwen ni sorang2 kt umah..lagi la terasa kurang semnagt nk g masjid...huhu.walaupom jarak masjid dan rumah dekat sangat...

sedih nye..tahniah buat kawan2 yang mengerjakan terawih di masjid dan surau..anda memang kental...jgn berenti mengejar malam lailtulqadar..tapi walaupun tak ke masjid dan surau..kat rumah pon boleh beribadat kan??/so tak de alasan...

rasanya by next week ak nk reveal something..skang ni masih dalam pemerhatian.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;