Ijab dan Kabul...semoga kekal ke Jannah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kesayangan..Anak sulung kami : Nur Adriana Atirah Binti Syahnon

Lilypie Fourth Birthday tickers

Permata Hati kesayangan.. puteri ke dua, Nur Eryna Elisa Binti Syahnon

Lilypie First Birthday tickers

Followers

Wednesday, March 6, 2013

conquered TV!fasa normal kanak kanak

as-salam

bercerita tentang anak tidak akan pernah habis.sekarang saya melalui fasa berdepan dengan karenah anak yang suka tengok cerita kartun..

salah siapa??tak salah sesiapa.memang tarikan kanak kanak kepada kartun.saya rasa tak salah dorang tengok kartun.biarlah..asalkan ada depan mata kita.zaman kanak kanak memang indah.kalau kita sekat sangat nanti sian mereka.kita dulu pun gila tengok kartun kan..haha

sekarang baru terasa kelebihn PVR by ASTRO Beyond which cost me rm125 permonth..saya boleh rekod cerita kegemaran saya tanpa perlu berebut dan episod tangisan bersama atirah..

saya sendiri yang ajar atirah tengok cerita upin dan ipin melalui TV.dulu saya downloadkan cerita upin dan ipin dari HP je. selalu dia akan tengok cerita upin ipin melalui hp je. since kami memang takde pemain dvd, so memang kami takde cd upin ipin.

dengan adanya ASTRO PVR ni saya rekod semua cerita upin ipin yang dimainkan di TV9 setiap hari jam 6.30ptg ke 7mlm.so bila bila masa kami boleh tengok cerita upin ipin. senang mama nak masak...

dulu masa belum ada anak, saya tengok anak buah saya, oon,aiman, irsyad, izzad tak lekang tengok tv.cerita kartun la..kalau tukar siaran mula nak marah dan nangis.masa tu saya da set mind. jangan diajar dari kecik.kalau diajar tgk tv macam tu la jadinya..tp sekarang saya sendiri yang ulang. dan saya paham kenapa akak abang saya biarkan.ada anak baru paham..so korang, jgn cepat buat assumption.takut nanti satu hari kena batang hidung.

sekarang atirah makin besar, makin malas mahu makan.nak tengok upin ipin or main je.susah nk dia abeskan makanan.so saya perlu ikut rentak dia.suapkan nasi dan pasangkan rekod upin ipin.sambil tengok sambil makan.yang penting dia makan.kalau dia malas makan, nanti nak tidor mula la merengek2..sebabnya lapar..huhu

untuk cerita kegemaran mama, Sehangat Asmara kita rekod je..heh.boleh tengok bila free




5 comments:

SarahSyafiq said...

pernah gak terfikir nnti bile anak dah besar x nk bg lalai sgt ngn tv. tp rasanya, kadang yg tak keterlaluan ni boleh membantu pembesaran gak.

SarahSyafiq said...

pernah gak terfikir nnti bile anak dah besar x nk bg lalai sgt ngn tv. tp rasanya, kadang yg tak keterlaluan ni boleh membantu pembesaran gak.

♥ ROS ♥ said...

Seronok la tgk anak2 duk dpn tv, snang mak nak buat keje.l tp anak ros xnak... :p

rDnA said...

bleh geng la atirah dgn Danial..tiap kali bukak tv nak tgk upin ipin jer..so mamanya terpaksala beralah..mujur ada PVR kan boleh la recored citer apa yng kita nak tgk..

tapi cam Danial kejap je dia nak tgk pastu dah pegi main bas and lori dia..

HaNa said...

perangai baru Faheem adelah tgk kartun...mmg dia la concure tv sepenuhnya...kalo tak pasang kat tv, kene pasang kat lap top...tp, Faheem tak kisah kartun ape pun, asalkan kartun...so, suke pasangkan rhymes utk dia kalo kat lap top, kalo kat tv, dia suka layan baby tv...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;