Monday, December 3, 2012

crochet: flower bag

as-salam

{schedule entry}

akak saya tempah beberapa jenis barangan crochet antaranya beg, smartphone case, bekas untuk botol air, beg mini dan topi. tapi kali ni saya nak paparkan gambar beg bunga bungaan yang akak saya tempah. akak saya mintak beg saiz lebih besar dari A4.senang nak letak barang, buku dan segala pen2 dia ke sekolah.kakak saya tu cikgu..

so pilihan warna jugak tak diberi secara khusus. so saya pilih warna coklat dan campuran biru pink. pattern ikut tangan je. sebenarnya sebelum tu sibuk belek pattern itu pattern ni. tapi sebab benang yg saya beli tu uratnya besar. harus guna hook 6/0. so tak bape nak cantik ikut pattern lain.so saya buat pattern yg saya fikir sesuai dengan benang tu.. 












handle beg ni dari  rotan import yang berkualiti. sangat nice. saya beli online dari Crochet is Fun,korang boleh ke blog beliau if nak beli ya.. bab melining  beg merupakan perkara yang paling merumitkan bagi saya, so saya tempah lining beg ni dari kawan Fb. Kak Baizura Rahman. oleh sebab saya takde mesin jahit, memang la lambat sangat if saya nak kena jahit guna tangan,.da la tak kemas, buang masa je kan..bukan buang masa je...sakit hati pun ada bila tengok hasil yg kurang memuaskan tu. so saya tempah dan bayar je. then lining beg tu sampai dalam keadaan cantik, then saya jahit simpel2 untuk lekatkan dengan beg yg saya dah kait tu.

mari kita lihat beg flower  untuk kakak tersayang :)..


jika korang berminat nak tempah beg dengan saya, email or sms ye.tp saya lebih suka jika diemel :).
norhafiszah@gmail.com. or 0136323715.
hasil crochet  adalah handmade dan ekslusif.takde duanya..so harganya adalah istimewa...:)

1 comment:

Noli said...

kreatif jgk tuh :)

salam kenal...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;