Wednesday, July 9, 2014

Kehamilan ke dua:33weeks dan resepi kuih samperit

assalam

semalam saya demam,,so alang alang g amek ubat dan mc saya pergi buat check up adik baby sekali.risau jugak sebab selalu sakit bahagian pubic tu.dan nak scan berat baby.agak risau jugak sebab orang sume cakap perut kecik..dengan atirah yg mana kadang2 menyusu lagi memang risau baby kecik.

so scan macam biasa.doktor kata takde masalah ape ape.pasal sakit kt pubic tu dia kata normal.itu kawasan pertemuan tulang pinggul yang mana bila baby makin membesar sendi akan meregang.sebab tu sakit. scan baby, baby da 2kg..alhamdulillah..ikut scan, maybe bersalin 15 ogos...EDD ikut tarikh period 19/8/14..klu die nk ikut tarikh sama cm akak die 19hb, so mama kena tggu sampai 40weeks cukup la mcm atirah dulu.

bila cek balik dekat maternity applications ni,memang anggaran baby untuk 33 minggu adalah 1.918kg about 43.7cm..

so adik baby berada di zon normal..

malam selasa yang lepas,terrajin pulak buat kuih samperit.sebabnya rasanya makan sangat.huhu.beli tak kena dengan tekak.so dengan rajinnya saya pun buat la..

sebelum ni guna resepi makcik.guna susu pekat tanpa telur..kali ni nak cuba resepi kuih samperit lain.amek dari www.myresepi.com

ini resepi nya

300g mentega
160g gula icing
100g tepung jagung
160g tepung kastad
240g tepung gandum
2 biji telur kuning
1 sudu kecil esen vanila
buah ceri untuk hiasan

kali ni saya buat kuih samperit betul betul ikut sukatan yang diberi.alhamdulillah mudah . dan sungguh sungguh saya abeskan adunan tu.dalam pukul 11malam jugak baru setel.
5
makan masa panas2 memang heaven.nak pulak cik atirah tu kemain suka kuih ni.rasanya abes gak 2 loyang yang pertama. takpe la ,she deserves to eat.sebab penat die tolong letak ceri tau..

so far saya rasa sedap kuih ni..siap susun dalam balang cantik cantik.so senang nk grab..sementara rajin ni buat la.bukan rugi pun.perut sendiri yang nak makan...

lepas kul 11 mlm baru solat isyak sekali ngn terawih dan witir..hehe.buat semampu orang mengandung je..saya buat 6 rakaat je.hehehe.

cantik tak kuih samperit saya???sila la cakap cantik.lenguh jari menekan..heheh

p/s: nak beli set bersalin tanamera sila refer link ni ya
nak beli sticker pulak refer link ni

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;