Tuesday, June 23, 2015

Episod RUMAH SF:VALUER REPORT penting untuk rumah subsale


assalam.

update mengenai perjalanan pembelian rumah
sangkut sekejap bab loan rumah.hari tu memang dah dapat offer loan RHB.tapi 80% without MRTA.
bila congak congak balik kami semput nak bayar.

so kawan opis cakap try je buat staff loan.
so untuk submit application staff loan valuation report adalah wajib.

Maybank dah kasi panel list valuer yang diiktiraf.so harus guna dari list yang diberi sahaja.oleh sebab semuanya atas tanggungan sendiri, maka kena cari sendiri dan bayar sendiri.

saya hubungi W M Malik & Kamaruzzaman.
Fadilla dia punya staff yg assist saya..

hari selasa saya kol minta quatation, cakap nak cepat..Hari selasa dia pergi tengok rumah.
hari hari saya mintak update dari dia.sian dia hari hari saya tanya..alhamdulillah report siap hari Isnin.
tak sampai seminggu..bagus sangat..tp sian dia hari2 saya tanya status..

Isnin saya dapat invoice dan terus buat payment online.
Rider dari W M Malik & Kamaruzzaman datang hantar di ofis..

lega.. satu step da settle.

harga valuer??ikut pada harga rumah ye..
korang kena telefon dan tanya harga...

saya punya kos dalam Rm7XX je.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menjelang ulangtahun perkahwinan kami :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
;